Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

매립형 영구자석 동기 전동기의 운전 영역을 고려한 토크 리플 저감 형상 최적 설계

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author송원석-
dc.contributor.author민승재-
dc.date.accessioned2021-07-30T05:22:43Z-
dc.date.available2021-07-30T05:22:43Z-
dc.date.created2021-05-14-
dc.date.issued2020-08-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/hanyang/handle/2021.sw.hanyang/4440-
dc.language영어-
dc.language.isoen-
dc.publisher대한기계학회-
dc.title매립형 영구자석 동기 전동기의 운전 영역을 고려한 토크 리플 저감 형상 최적 설계-
dc.typeArticle-
dc.contributor.affiliatedAuthor민승재-
dc.identifier.bibliographicCitation2020년도 대한기계학회 CAE및응용역학부문 춘계학술대회 논문집, pp.139 - 140-
dc.relation.isPartOf2020년도 대한기계학회 CAE및응용역학부문 춘계학술대회 논문집-
dc.citation.title2020년도 대한기계학회 CAE및응용역학부문 춘계학술대회 논문집-
dc.citation.startPage139-
dc.citation.endPage140-
dc.type.rimsART-
dc.type.docTypeProceeding-
dc.description.journalClass3-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClassother-
dc.subject.keywordAuthorIPMSM(매립형 영구자석 동기 전동기)-
dc.subject.keywordAuthortorque ripple(토크 맥동)-
dc.subject.keywordAuthorreluctivity SIMP(자기 저항 기반 SIMP 법)-
dc.subject.keywordAuthorChebyshev interval method(체비쇼프 간격법)-
dc.subject.keywordAuthorrobust design(강건설계)-
dc.subject.keywordAuthortorque speed curve-
dc.subject.keywordAuthorcurrent phase diagram-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
서울 공과대학 > 서울 미래자동차공학과 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Min, Seung jae photo

Min, Seung jae
COLLEGE OF ENGINEERING (DEPARTMENT OF AUTOMOTIVE ENGINEERING)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE