한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Business Administration
Business Administration
Business Administration Major
ETC
Trade Major
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-6 of 6 (Search time: 0.011 seconds).
광고메시지의 정보제시방법의 차이에 따른 암묵적 및 명시적 기억성과
이학식; 백형조
Article
Issue Date
2004
Citation
마케팅연구, v.19, no.4, pp.97 - 128
Publisher
한국마케팅학회
기업 및 대회의 개성과 기업의 대회 스폰서십에 관한 연구
이학식; 임지훈
Article
Issue Date
2004
Citation
광고연구, no.64, pp.191 - 216
Publisher
한국방송광고공사
소비자 구매행동에 대한 브랜드의 태도 : 소비자-브랜드 관계에서의 역할
이학식; 최재익; 임지훈
Article
Issue Date
2004
Citation
소비자학연구, v.15, no.2, pp.85 - 108
Publisher
한국소비자학회
소비자 구매행동에 대한 브랜드의 태도 : 토론에 대한 대응 토론
이학식; 최재익; 임지훈
Article
Issue Date
2004
Citation
소비자학연구, v.15, no.2, pp.117 - 124
Publisher
한국소비자학회
"빨래엔 피존하세요!" 도전과 원칙, 그리고 집중의 성공신화
류강석; 유필화; 이학식
Article
Issue Date
2004
Citation
아시아마케팅저널, v.6, no.3, pp.99 - 122
Publisher
한국마케팅학회
브랜드 카리스마, 형성요인, 그리고 효과 : 상징적/기능적관여도의 조정적 작용
이학식; 임지훈
Article
Issue Date
2004
Citation
마케팅연구, v.19, no.3, pp.137 - 178
Publisher
한국마케팅학회
1
Discover
Subject
consumer-brand relationship.
3
brand personality
2
brand&apos
2
s attitude
2
advertising effect.
1
brand charisma
1
complemetarity
1
consistency
1
customer needs
1
customer-based brand equity frame...
1
.
next >
Journal
마케팅연구
2
소비자학연구
2
광고연구
1
아시아마케팅저널
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY