Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

모바일 게임 사용자 유형별 분석에 따른 유료결제 서비스 활성화방안 - 서비스 디자인 방법론 활용을 중심으로 -A Plan for Invigoration of Paid Services by Different Types of Mobile Game Users - Focusing on ‘Using Service Design Process -

Other Titles
A Plan for Invigoration of Paid Services by Different Types of Mobile Game Users - Focusing on ‘Using Service Design Process -
Authors
정다영윤선희이용우김승인
Issue Date
2015
Publisher
한국디지털디자인학회
Keywords
Mobile Game; Mobile Game Payment System; Service Design Process
Citation
디지털디자인학연구, v.15, no.1, pp.569 - 577
Journal Title
디지털디자인학연구
Volume
15
Number
1
Start Page
569
End Page
577
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/14059
DOI
10.17280/jdd.2015.15.1.054054
ISSN
1598-2319
Abstract
스마트폰 사용자의 증가에 따라 모바일 게임에 대한 주목도가 높아지고 있다. 특히, 게임 내 유료 아이템 구매로 인한 게임 개발업체 및 개발사의 수익성에 대한 관심이 증가하고 있는 가운데 어떠한 요인들이 게임 이용자로 하여금 유료결제를 유도하고 있는지에 대해 연구하고자 한다. 먼저 문헌 연구를 통한 국내 모바일 게임시장에 대한 연구를 진행하였고, 각 이용자를 모바일 게임의 정기적 이용자와 비정기적 이용자에 대한 분류하고, 단계적인 설문조사 및 인터뷰를 통해 모바일게임의이용행태와 유료 결제 방식에 대해 조사하고 이를 통해유료 결제 활성화 방안을 도출 및 제안했다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
International Desing for Advanced Studies > Digital Media Design > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kim, Seung In photo

Kim, Seung In
International Desing for Advanced Studies (Major in Digital Media Design)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE