한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Global Business
Department of Accounting
Department of Business Administration
Department of Economics and Finance
Department of Finance and Insurance
Department of Global Culture Industry
Department of IT Financial Management
Department of International Trade and Commerce
Department of Tourism Management
ETC
SCH Institute of Economy and Business Research
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 33 (Search time: 0.01 seconds).
기업의 사회적 책임이 지각된 품질 및 고객만족에 미치는 영향: 포스트코로나 시대 함의를 중심으로
공윤엽;
홍성준
Article
Issue Date
2020
Citation
인문사회 21, v.11, no.6, pp 1 - 16
Publisher
인문사회 21
기업의 공유가치창출 활동차원이 관계성과에 미치는 영향: 호혜성 지각과 진정성 지각의 매개역할을 중심으로
박종철;
홍성준
Article
Issue Date
2020
Citation
상품학연구, v.38, no.6, pp.67 - 72
Publisher
한국상품학회
기업 간 거래에서 기업의 사회적 책임활동과 관계의 질(관계만족, 신뢰, 관계몰입) 간의 관계
홍성준
; 박종철
Article
Issue Date
2019
Citation
경영학연구, v.48, no.6, pp 1643 - 1668
Publisher
한국경영학회
기업 간 거래에서 기업의 사회적 책임이 감사에 미치는 영향과 성과
공윤엽;
홍성준
Article
Issue Date
2020
Citation
상품학연구, v.38, no.1, pp.53 - 61
Publisher
한국상품학회
B2B거래에서 갈등과 기회주의 통제메커니즘으로서 CSR활동의 역할
홍성준
; 박종철
Article
Issue Date
2016
Citation
마케팅연구, v.31, no.4, pp.87 - 108
Publisher
한국마케팅학회
소비자의 도덕적 정체성(내면성 vs. 상징성)이 기부의도에 미치는 영향: 사회적 연결성과 인상관리의 매개역할을 중심으로
박종철;
홍성준
Article
Issue Date
2018
Citation
유통경영학회지, v.21, no.1, pp.127 - 131
Publisher
한국유통경영학회
유통경로에서 윤리적 리더십의 선행요인과 성과: 기업의 사회적 책임과 관계성과를 중심으로
홍성준
Article
Issue Date
2018
Citation
유통경영학회지, v.21, no.3, pp.5 - 13
Publisher
한국유통경영학회
B2B거래에서 파트너의 CSR활동이 거래 상대방의 거래비용 지각에 미치는 영향
홍성준
; 박종철
Article
Issue Date
2017
Citation
유통경영학회지, v.20, no.3, pp.5 - 15
Publisher
한국유통경영학회
기업의 사회적 책임(CSR)활동은 어떻게 기업의 혁신성을창출하는가?
홍성준
; 박종철
Article
Issue Date
2017
Citation
유통경영학회지, v.20, no.5, pp.71 - 79
Publisher
한국유통경영학회
기부 감정이 기부의도에 미치는 효과: 사회적 연결성의 매개효과를 중심으로
박종철;
홍성준
Article
Issue Date
2018
Citation
상품학연구, v.36, no.2, pp.85 - 89
Publisher
한국상품학회
1
2
3
4
next
Discover
Author
박종철
18
나준희
4
공윤엽
3
Jeon, Seungwon
1
Park, Jongchul
1
물 프레산트
1
반용
1
오민정
1
오혜영
1
이영진
1
.
next >
Subject
기부의도
5
기업의 사회적 책임활동
5
자선적 CSR
5
CSR
4
관계성과
4
사업수행 CSR
4
donation emotion
3
donation intention
3
philanthropic CSR
3
기부감정
3
.
next >
Date Issued
2020 - 2023
6
2010 - 2019
27
Type
Article
33
Language
Korean
22
KOR
9
ENG
1
Journal
상품학연구
10
유통경영학회지
7
서비스경영학회지
2
Journal of Korea Trade
1
Korea and Global Affairs
1
경영교육연구
1
경영학연구
1
마케팅관리연구
1
마케팅논집(Journal of Marketing Studies)
1
마케팅연구
1
.
next >
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY