Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

교수자 관점의 비대면 강의 지속사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구A Study on the Factors Affecting the Continuing Intention of Untact Lecture in the Perspective of Prof

Other Titles
A Study on the Factors Affecting the Continuing Intention of Untact Lecture in the Perspective of Prof
Authors
이기조박찬석안용준한경석
Issue Date
Oct-2020
Publisher
한국IT정책경영학회
Keywords
Non-face-to-face learning; Utaut; professor; intent to use; empirical analysis; 비대면 학습; 통합기술수용모델; 교수자; 지속사용의도; 실증분석
Citation
한국IT정책경영학회 논문지, v.12, no.5, pp.2025 - 2031
Journal Title
한국IT정책경영학회 논문지
Volume
12
Number
5
Start Page
2025
End Page
2031
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/39805
ISSN
2234-0564
Abstract
본 연구는 교수자관점에서 비대면 강의의 지속사용의도에 영향을 미치는 요인을 실증적으로 알아보고자 한다. 비대면 학습에 대한 선행연구와 강의 시스템, 교수자 개인특성에 대한 선행연구를 검토하고 통합기술수용모델을 활용하여 지속사용의도에 미치는 영향을 알아보고자 한다. 이러한 연구는 비대면 강의를 준비하는 과정에 있어서 교수자들의 어려움을 해결하고 향 후 시스템 개선 방향에 도움을 주고자 한다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
College of Business Administration > School of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Kyeong Seok photo

Han, Kyeong Seok
School of Business Administration
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE