한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Business & Economics
School of Business Administration
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-4 of 4 (Search time: 0.008 seconds).
온라인 쇼핑 환경에서 사회적 규범을 활용한 마케팅이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 - 사회적 지지 수준, 지지집단 유사성 및 자아해석을 중심으로 -
유동호;
이지은
Article
Issue Date
2015
Citation
유통연구, v.20, no.4, pp 105 - 131
Publisher
한국유통학회
상징적 브랜드의 사회적 책임활동은 효과가 없는가?:브랜드컨셉과 CSR 적합성을 중심으로
이지은
; 전연희; 전주언
Article
Issue Date
2015
Citation
광고학연구, v.26, no.5, pp 169 - 188
Publisher
한국광고학회
브랜드 스타일과 모티프가 브랜드의 총체적인 경험에 미치는 영향
이지은
; 전연희; 전주언
Article
Issue Date
2015
Citation
광고학연구, v.26, no.2, pp 219 - 240
Publisher
한국광고학회
기업태도가 소비자의 기업루머 신뢰에 미치는 영향 - 루머유형, 메시지 강도와 반박 전략을 중심으로 -
이지은
; 전학진; 유동호
Article
Issue Date
2015
Citation
마케팅연구, v.30, no.2, pp 27 - 52
Publisher
한국마케팅학회
1
Discover
Author
유동호
2
전연희
2
전주언
2
전학진
1
Subject
Brand concept
1
Brand Experience
1
Brand Motif
1
Brand Style
1
Corporate Attitude
1
CSR fit
1
CSR type
1
CSR 유형
1
CSR 적합성
1
group similarity
1
.
next >
Type
Article
4
Journal
광고학연구
2
마케팅연구
1
유통연구
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY