Servicescape and Customer Loyalty:Evaluating the Impacts of Servicescape Dimensions on Perceived Price, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty in Coffee Shops
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 이상협 | - |
dc.contributor.author | 빌리아 추아 | - |
dc.contributor.author | 김현철 | - |
dc.date.available | 2019-05-29T01:34:54Z | - |
dc.date.issued | 2013-10 | - |
dc.identifier.issn | 1229-1838 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/19457 | - |
dc.description.abstract | 본 연구는 서비스스케이프에 대한 지각된 가격, 고객 만족 및 고객 충성도에 미치는 영향에 대한 연구다. 이 연구의 샘플은 미국 남서부 한 주의 5개의 커피숍에서 총 303명의 고객들을 대상으로 진행했다. 구조방정식 모형을 통해 얻을 결과를 보면, 서비스스케이프가 고객들의 지각된 가격과 만족에 지대한 영향을 미친다고 한다. 또한, 지각된 가격은 고객 만족에 영향을 미치고, 고객 만족은 고객충성도에 중요한 영향을 미친다. 서비스스케이프 요소들 중에서 커피숍의 분위기, 청결도, 직원들의 용모가 지각된 가격과 고객 만족에 중요한 영향을 미친다. 커피숍에 종사하는 직원 및 관계자들은 위에 언급된 서비스스케이프 요소들을 참조하여 보다 나은 고객만족도 및 고객충성도를 이끌 수 있다. | - |
dc.format.extent | 28 | - |
dc.language | 영어 | - |
dc.language.iso | ENG | - |
dc.publisher | 한국외식경영학회 | - |
dc.title | Servicescape and Customer Loyalty:Evaluating the Impacts of Servicescape Dimensions on Perceived Price, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty in Coffee Shops | - |
dc.type | Article | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 외식경영연구, v.16, no.5, pp 71 - 98 | - |
dc.identifier.kciid | ART001816077 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.citation.endPage | 98 | - |
dc.citation.number | 5 | - |
dc.citation.startPage | 71 | - |
dc.citation.title | 외식경영연구 | - |
dc.citation.volume | 16 | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.subject.keywordAuthor | Servicescape | - |
dc.subject.keywordAuthor | Perceived price | - |
dc.subject.keywordAuthor | Customer satisfaction | - |
dc.subject.keywordAuthor | Customer loyalty | - |
dc.subject.keywordAuthor | Coffee shops | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
84, Heukseok-ro, Dongjak-gu, Seoul, Republic of Korea (06974)02-820-6194
COPYRIGHT 2019 Chung-Ang University All Rights Reserved.
Certain data included herein are derived from the © Web of Science of Clarivate Analytics. All rights reserved.
You may not copy or re-distribute this material in whole or in part without the prior written consent of Clarivate Analytics.