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브랜드 평판이 주가에 미치는 영향: 게임 기업을 중심으로

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dc.contributor.authorRhee, Chang Seop-
dc.contributor.authorRhee, Hyunjung-
dc.contributor.authorWoo, Sohee-
dc.date.available2019-06-26T01:09:14Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1598-4877-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/25977-
dc.description.abstractRecently, the importance of not only financial factors from financial statements but also non-financial factors such as consumers' evaluation and loyalty to game content is more emphasized when assessing the value of game companies. In this study, we suggest the brand reputation index as an appropriate measure of a game company's valuation and examine the effect of the brand reputation on game companies' stock price using the observations of Korean major 30 game companies. From the empirical results, we find that there is a significantly positive association between the brand reputation index and the game companies' stock price. This explains that the brand reputation of game companies can directly affect their firm value. The findings are expected to contribute to capital markets and academia as they have presented empirical evidence of the importance of brand reputation as a non-financial measure for the valuation of game companies.-
dc.description.abstract최근 게임기업의 가치를 평가할 때 재무제표의 재무적 요인뿐만 아니라 게임 콘텐츠에 대한 소비자 평가와 충성도와 같은 비금융적 요인의 중요성이 더욱 강조되고 있다. 본 연구에서는 게임 회사의 가치평가를 위한 비재무적 측정요소로서 브랜드 평판을 제시하고, 국내 30대 게임 회사의 자료를 이용하여 브랜드 평판이 게임 회사의 주가에 미치는 영향을 검증한다. 본 연구의 실증분석에서는 브랜드 평판 지수와 게임 회사의 주가 사이에 유의한 정(+)의 상관관계가 나타난다고 보고했다. 이러한 실증결과는 브랜드 평판이 게임기업의 주가에 직접적인 영향을 미칠 수 있다는 것을 의미한다. 본 연구는 게임 기업을 효과적으로 평가하기 위한 비재무적 요인으로서 브랜드 명성의 효과에 대한 실증적 증거를 제시함으로서 자본시장과 학계에 기여할 것으로 기대된다.-
dc.format.extent11-
dc.language영어-
dc.language.isoENG-
dc.publisher한국콘텐츠학회-
dc.title브랜드 평판이 주가에 미치는 영향: 게임 기업을 중심으로-
dc.title.alternativeThe Effect of Brand Reputation on Stock Price: Focused on Game Firms-
dc.typeArticle-
dc.identifier.doi10.5392/JKCA.2019.19.04.001-
dc.identifier.bibliographicCitation한국콘텐츠학회 논문지, v.19, no.4, pp 1 - 11-
dc.identifier.kciidART002462952-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.citation.endPage11-
dc.citation.number4-
dc.citation.startPage1-
dc.citation.title한국콘텐츠학회 논문지-
dc.citation.volume19-
dc.publisher.location대한민국-
dc.subject.keywordAuthorGame Companies-
dc.subject.keywordAuthorBrand Reputation-
dc.subject.keywordAuthorStock Price-
dc.subject.keywordAuthorFirm Value-
dc.subject.keywordAuthorValuation-
dc.subject.keywordAuthor게임 기업-
dc.subject.keywordAuthor브랜드 평판-
dc.subject.keywordAuthor주가-
dc.subject.keywordAuthor기업가치-
dc.subject.keywordAuthor가치평가-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
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