게임 환경에서 이기종 장치 간의 상호 연동성 지원을 위한 사이버 물리 시스템 기반 미들웨어 구조 설계 및 개발
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 박상오 | - |
dc.date.available | 2019-07-04T07:00:13Z | - |
dc.date.issued | 2011-09 | - |
dc.identifier.issn | 1976-6513 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/27582 | - |
dc.description.abstract | 최근 IT 기술의 발전에 따라 다양한 게임 환경이 제공되고 있다. 또한, 이기종 장치 간에 상호 연동에 대한 연구가 많이 이루어지고 있다. 최근 이슈가 되고 있는 사이버 물리 시스템은 임베디드 시스템과 관련이 깊으며 게임기기, 가전 기기, 의료 장비, 자동차 등에 적용될 수 있다. 가까운 장래에 다양한 사이버 물리 시스템들 간의 통합으로 글로벌 사이버 물리 시스템 네트워크가 형성될 것으로 기대된다. 본 논문에서는 게임 환경에서 이기종 장치 간의 상호 연동성을 지원하는 사이버 물리 시스템기반 미들웨어 구조를 제안한다. 미들웨어는 게임 기치들이 어디에 있던지 상호 연동하기 위해 로컬과 글로벌 통신을 지원한다. 또한 미들웨어는 다수의 홈 장치들을 제어하기 위해 IPv6를 지원한다. | - |
dc.description.abstract | Recently, the various game environments are provided due to the development of IT technology in game environment. Also, the interoperability among heterogeneous devices has been considering studied various. Cyber-Physical System(CPS) which is the recently issue is deeply embedded systems and it can be adopted by a variety of areas such as gaming machines, consumer electronics, medical equipment, automobiles, etc. The expectation is that a CPS system will be integrated with other CPSes designed for various areas to ultimately create a global CPS network covering various networks. In this paper, we proposes Cyber Physical System-based middleware for supporting Interoperability among heterogeneous devices in Game Environment in game environment. The middleware supports local and global communication for the interoperability among heterogeneous devices on everywhere. Also, the middleware supports IPv6 for controlling numerous home devices. | - |
dc.format.extent | 6 | - |
dc.publisher | (사)한국컴퓨터게임학회 | - |
dc.title | 게임 환경에서 이기종 장치 간의 상호 연동성 지원을 위한 사이버 물리 시스템 기반 미들웨어 구조 설계 및 개발 | - |
dc.title.alternative | Design and Implementation of Cyber Physical System-based for supporting Interoperability among Heterogeneous Devices in Game Environment | - |
dc.type | Article | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 한국컴퓨터게임학회논문지, v.24, no.3, pp 119 - 124 | - |
dc.identifier.kciid | ART001593729 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.citation.endPage | 124 | - |
dc.citation.number | 3 | - |
dc.citation.startPage | 119 | - |
dc.citation.title | 한국컴퓨터게임학회논문지 | - |
dc.citation.volume | 24 | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 상호 연동성 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 게임 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 사이버 물리 시스템 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 미들웨어 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 이기종 장치 | - |
dc.subject.keywordAuthor | Interoperability | - |
dc.subject.keywordAuthor | Game | - |
dc.subject.keywordAuthor | Cyber Physical System | - |
dc.subject.keywordAuthor | Middleware | - |
dc.subject.keywordAuthor | Heterogeneous Device | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
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