Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

The Evaluation of Usability for the Cadbury Website -Focusing on Usability Testing-

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author한아름-
dc.contributor.author곽대영-
dc.date.available2019-03-08T15:37:48Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1598-6497-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/8405-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate usability of online systems based on participants’ thinking and behaviour, and follows provide design recommendations for improving the quality of the website. In this research, we focuses on usability assessment of currently Cadbury’s website and analyzed the results. Among the methods of usability testing with think-aloud method was chosen and before and after taking tasks, questionnaires and interviews also held to gather supplementary data. The three metrics recommended for measuring the user experience of Cadbury’s websites and all data was collected and captured by the Silverback 2.0 software in terms of measured task completion rates, time on task, and the user satisfaction to achieve the goals with effectiveness, efficiency and satisfaction. A total of 42 usability issues discovered and overall 2.275 out of 5 users experience rates indicated. Through the experiment discovered some of the problems with the website’s navigation system, linking system, contents, labelling that is currently undermining the website’s ability and to disturb customer’s complete tasks and goals. In order to list these issues in a divided into severity scales with 3 categories and created recommendations to improve the website. This approach based on participants’ actual experience and behaviour will expected to provide insights about design and discover new problems that can be used for future websites design and in order to improve usability.-
dc.description.abstract본 연구는 사용자들의 사고와 행동을 기반으로 온라인 시스템의 사용성을 평가 및 분석을 통해 웹사이트의사용성 개선을 위한 개선안을 제안하는데 그 목적이 있다. 이에 본 연구에서는 캐드버리 사이트를 대상으로사용성 평가를 실시하고 그 결과를 분석 하였다. 사용성 평가를 위해 Think-aloud를 활용한 사용성테스트(Usability testing)가 적용되었으며, Task 전후에 설문지와 인터뷰를 통해 추가적인 데이터를 수집하였다. 사용자의 행동 분석을 위한 모든 데이터는Silverback 2.0 software를 통해 기록되었으며, 이들 데이터는 효과(Effectiveness), 효율(Efficiency) 만족(Satisfaction) 에 대한 목적 달성을 위해 세 개의 Metrics(Task completion rates, Time on task, and the User satisfaction)를 통해 분석하였다. 실험을 통해 총 42개의 사용성 문제가그리고 전체적 경험에 대한 평가는 만족도는 5점 중2.275가 측정되었으며 Navigation system, Linking system, Contents, labelling 등 현재 웹사이트의 기능을 저해하고 사용자가 작업을 완료하고 목표를 달성하는데 있어 방해가 되는 요소들을 도출할 수 있었으며이들 도출된 문제들은 정도(Severity rating)에 따라 총3개의 척도로 분류하였으며 이들에 대한 개선을 제안하였다. 이러한 사용자의 직접적 경험과 행동을 통한 평가는 디자인에 대한 이해 및 새로운 문제들을 발견 하게 해줌으로써 향후 웹사이트 디자인 방향 설정 및웹 사이트 사용성 개선에 도움이 될 것으로 보인다.-
dc.format.extent12-
dc.language영어-
dc.language.isoENG-
dc.publisher한국디자인문화학회-
dc.titleThe Evaluation of Usability for the Cadbury Website -Focusing on Usability Testing--
dc.title.alternativeCadbury 웹사이트에 대한 사용성 평가-Usability Testing을 중심으로--
dc.typeArticle-
dc.identifier.bibliographicCitation한국디자인문화학회지, v.22, no.1, pp 449 - 460-
dc.identifier.kciidART002092508-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.citation.endPage460-
dc.citation.number1-
dc.citation.startPage449-
dc.citation.title한국디자인문화학회지-
dc.citation.volume22-
dc.publisher.location대한민국-
dc.subject.keywordAuthorUsability(사용성)-
dc.subject.keywordAuthorHuman Computer Interaction(인간 컴퓨터 상호작용)-
dc.subject.keywordAuthorUsability Evaluation(사용성 평가)-
dc.subject.keywordAuthorUser Experience(사용자 경험)-
dc.subject.keywordAuthorUsability Testing(사용성 테스트)-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Arts > ETC > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kwak, Dae Young photo

Kwak, Dae Young
예술대학 (산업디자인)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE