브랜드 디자인 연구에 있어 문화의 요소와 기능The Elements and Functions of Culture to Brand Design Study
- Other Titles
- The Elements and Functions of Culture to Brand Design Study
- Authors
- Choi Albert Young
- Issue Date
- Apr-2016
- Publisher
- 한국브랜드디자인학회
- Keywords
- 문화; 브랜딩; 문화기능; Culture; Branding; Brand Functions
- Citation
- 한국브랜드디자인학회 학술대회, pp 52 - 53
- Pages
- 2
- Indexed
- OTHER
- Journal Title
- 한국브랜드디자인학회 학술대회
- Start Page
- 52
- End Page
- 53
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/14085
- ISSN
- 17380863
- Abstract
- ‘문화(Culture)’의 어원은 라틴어의‘Cultus’에서 유래하였다. 이는 ‘재배하다’, ‘경작하다’, ‘마음을 돌보다’, ‘지적인 개발을 하다’ 등의 의미가 있다. 문화는 인간에게만 있는 생각과 행동 방식인 의식주, 언어, 풍습, 종교, 학문, 예술, 제도 등을 사회 구성원들로부터 배우고 전달받는다. 본 연구는 브랜드 디자인 연구에 있어 문화를 성립시키는 5가지 요소인 기술, 가치, 사회관계, 언어, 물질을 분석하고, 문화로 변화하는 4가지 기능을 제안하였다.
The word ‘Culture’ is based on a latin word ‘Cultus.’ It means ‘cultivate’, ‘refinement’, and ‘a toiling over something.’ Culture gets forwarded to learn the ritualistic thoughts and behaviors, language, customs, religion, academic, artistic , institution, etc. that only human can provide from the society. This preliminary study proposes a research method on adopting culture in brand design in utilizing four functions and analyzing technology, values, social relationships, language, material as five elements.
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