탭 변환 단권변압기 기반 LVRT/HVRT 시험장비의임피던스 설계
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 백승혁 | - |
dc.contributor.author | 김동욱 | - |
dc.contributor.author | 윤영두 | - |
dc.contributor.author | 김성민 | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-22T09:15:20Z | - |
dc.date.available | 2021-06-22T09:15:20Z | - |
dc.date.issued | 2020-03 | - |
dc.identifier.issn | 1226-7244 | - |
dc.identifier.issn | 2288-243X | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/1730 | - |
dc.description.abstract | 본 논문은 계통 연계 기준인 Low Voltage Ride Through(LVRT) 및 High Voltage Ride Through(HVRT) 기능을 평가하기 위한 시험 장비의 임피던스 설계 방법을 제안한다. LVRT/HVRT 시험 장비는 계통 연계 규정에 명시되어 있는 계통 사고전압을 일정시간 동안 발생시킬 수 있어야 하며 설계 사양에 맞게 사고전류의 크기를 제한해야 한다. 본 논문에서는LVRT/HVRT 동작 시 탭 변환 단권변압기 시험 장비의 등가 모델을 기반으로 계통 연계 규정을 만족하기 위한 단권변압기의 임피던스를 설계한다. 제안하는 설계 방법을 이용하여 LVRT/HVRT 시험 시 요구되는 다양한 사고전압을 출력할 수 있는 시험장비의 설계를 위한 탭 간의 임피던스 설계 과정을 설명한다. 제안하는 설계 방법의 타당성을 검증하기 위하여,10MVA급 LVRT/HVRT 시험 장비의 설계 과정을 설명하고 시뮬레이션을 통하여 확인하였다. | - |
dc.description.abstract | This paper proposes an impedance design method of the test device for evaluating Low Voltage Ride Through(LVRT)and High Voltage Ride Through(HVRT) functions. The LVRT/HVRT test device should have ability to generate thefault voltage specified in the grid code for a certain period and to limit the magnitude of the fault current with the designspecification. In this paper, the impedance design method for auto transformer is proposed based on a equivalent modelof a tap-change auto-transformer during LVRT/HVRT operation. In addition, to generate various fault voltages requiredthe LVRT/HVRT test, tap impedance design in the auto transformer is considered. To verify the validity of the proposeddesign method, the design process of the 10MVA LVRT/HVRT test device was conducted and the design results wasverified through simulation models. | - |
dc.format.extent | 9 | - |
dc.language | 한국어 | - |
dc.language.iso | KOR | - |
dc.publisher | 한국전기전자학회 | - |
dc.title | 탭 변환 단권변압기 기반 LVRT/HVRT 시험장비의임피던스 설계 | - |
dc.title.alternative | Impedance design of tap changing auto transformer based LVRT/HVRT test device | - |
dc.type | Article | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.identifier.doi | 10.7471/ikeee.2020.24.1.216 | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 전기전자학회논문지, v.24, no.1, pp 216 - 224 | - |
dc.citation.title | 전기전자학회논문지 | - |
dc.citation.volume | 24 | - |
dc.citation.number | 1 | - |
dc.citation.startPage | 216 | - |
dc.citation.endPage | 224 | - |
dc.identifier.kciid | ART002575303 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
dc.subject.keywordAuthor | Low Voltage Ride Through(LVRT) | - |
dc.subject.keywordAuthor | High Voltage Ride Through(HVRT) | - |
dc.subject.keywordAuthor | Grid connected wind turbines | - |
dc.subject.keywordAuthor | Grid code | - |
dc.subject.keywordAuthor | LVRT/HVRT test device | - |
dc.identifier.url | https://www.kci.go.kr/kciportal/ci/sereArticleSearch/ciSereArtiView.kci?sereArticleSearchBean.artiId=ART002575303 | - |
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
55 Hanyangdeahak-ro, Sangnok-gu, Ansan, Gyeonggi-do, 15588, Korea+82-31-400-4269 sweetbrain@hanyang.ac.kr
COPYRIGHT © 2021 HANYANG UNIVERSITY. ALL RIGHTS RESERVED.
Certain data included herein are derived from the © Web of Science of Clarivate Analytics. All rights reserved.
You may not copy or re-distribute this material in whole or in part without the prior written consent of Clarivate Analytics.