Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

불황타개를 위한 광고효과의 체계적 관리

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author이경렬-
dc.date.accessioned2021-06-23T00:50:15Z-
dc.date.available2021-06-23T00:50:15Z-
dc.date.issued20090605-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/24792-
dc.description.abstract본 연구는 불황기에 나타나는 광고전략의 변화를 살펴보고, 불황타개를 위한 광고효과의 체계적인 관리 방안을 효율적인 매체전략을 중심으로 살펴보았다. 구체적으로 불황기에 광고목표에 달성에 필요한 적정 노출량의 결정, 소비자의 매체접촉행태를 고려한 확장된 미디어믹스전략, 효율적인 스케줄링전략, 그리고 과학적인 광고효과 평가 시스템의 구축을 포함하여 불황기에 효율적인 매체전략을 통한 광고효과의 체계적 관리방안을 살펴보았다.-
dc.title불황타개를 위한 광고효과의 체계적 관리-
dc.typeConference-
dc.citation.conferenceName불황극복을 위해 광고 어떻게 해야하나?-
dc.citation.conferencePlace한국광고문화회관 7층 소회의실-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMPUTING > SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY > 2. Conference Papers

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher LEE, KYUNG YUL photo

LEE, KYUNG YUL
COLLEGE OF COMPUTING (SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE