Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

웹사이트 플로팅광고가 수용자태도에 미치는 영향에 관한 연구

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author이경렬-
dc.date.accessioned2021-06-23T03:27:39Z-
dc.date.available2021-06-23T03:27:39Z-
dc.date.issued20061104-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/28138-
dc.description.abstract본 논문은 인터넷 디스플레이광고의 일종으로서 배너광고의 대안으로 각광받고 있는 웹 사이트 플로팅광고가 수용자 태도에 미치는 효과를 검증하는 것이다. 본 연구는 웹 사이트유형과 제품관여도에 따라 플로팅광고에 대한 수용자태도에 차이가 있는가를 검증하였다.-
dc.title웹사이트 플로팅광고가 수용자태도에 미치는 영향에 관한 연구-
dc.typeConference-
dc.citation.conferenceName(사)한국광고학회 2006년 연차 학술대회-
dc.citation.conferencePlace한국광고문화회관-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMPUTING > SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY > 2. Conference Papers

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher LEE, KYUNG YUL photo

LEE, KYUNG YUL
COLLEGE OF COMPUTING (SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE