지상파DMB의 광고시장 전망 및 활성화방안에 관한 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 이경렬 | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T03:52:00Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T03:52:00Z | - |
dc.date.issued | 20060303 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/28782 | - |
dc.description.abstract | 본 논문은 광고 중심의 지상파DMB가 안정적인 매체로 발전하기 위하여 필요한 지상파DMB의 광고시장규모와 수익구조 개선 및 활성화 방안에 대하여 논의하고자 한다. 구체적으로 본 논문에서는 지상파DMB의 광고수익성 점검과 향후 지상파DMB의 생존에 영향을 미칠 유료화문제, 광고규제의 변화 필요성, 수익구조의 다변화, 그리고 지상파DMB 단말기 확대방안 등의 다양한 지상파DMB 활성화 대책들을 살펴보고자 한다. | - |
dc.title | 지상파DMB의 광고시장 전망 및 활성화방안에 관한 연구 | - |
dc.type | Conference | - |
dc.citation.conferenceName | 지상파DMB전국화방안 | - |
dc.citation.conferencePlace | 방송회관 3층 회견장 | - |
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
55 Hanyangdeahak-ro, Sangnok-gu, Ansan, Gyeonggi-do, 15588, Korea+82-31-400-4269 sweetbrain@hanyang.ac.kr
COPYRIGHT © 2021 HANYANG UNIVERSITY. ALL RIGHTS RESERVED.
Certain data included herein are derived from the © Web of Science of Clarivate Analytics. All rights reserved.
You may not copy or re-distribute this material in whole or in part without the prior written consent of Clarivate Analytics.