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디지털에이전시에 적합한 PMO 개발에 관한 연구

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dc.contributor.author추인호-
dc.contributor.author강창욱-
dc.date.accessioned2021-06-23T10:05:33Z-
dc.date.available2021-06-23T10:05:33Z-
dc.date.issued2011-11-
dc.identifier.issn2234-291-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/36429-
dc.description.abstract디지털에이전시는 인터넷을 기반으로 창의적이고 진보적인 기술개발 서비스를 제공하는 업체를 지칭한다. 1997년 “웹에이전시” 라는 개념이 국내에 도입된 이후, “ebi", "디지털에이전시"로 그 명칭을 변화하며 디지털에이전시 산업은 2000년 1천2백억 원 규모에서 연평균 40~50%이상의 고성장을 기록하여 2006년에는 3천억 원의 시장규모를 형성하며 전문화된 산업군으로 자리 잡았다. 하지만 다 양한 프로젝트를 동시다발적으로 진행하는 프로젝트조직화 되어있는 기업구조와 달리 다양한 프로젝트의 통합적 관리, 통제, 지원 역 량은 일분 대형화된 주요기업을 제외하고는 부족한 현실이다. 또한 급변하는 비즈니스 환경은 고객별 차별화, 시장변화에 빠르게 적 응 할 수 있는 적응력 확보를 요구하고 있다. 이에 프로젝트의 성공확률을 높이고 기업혁신의 도구로써 PMO(Project Management Office)의 도입이 절실하다. 본 논문에서는 디지털에이전시 산업의 특성을 이해하고 이를 바탕으로 디지털에이전시 산업에 적합한 PMO의 역할, 핵심기능, 운 영형태를 도출하였다.-
dc.description.abstractDigital agency is called an agency that produces creative and advanced technical developmental services based on internet. After the concept of “Web Agency” was introduced in 1997, the concept has been called “EBI” and “Digital Agency”. The digital agency have been developed sharply more than 40 to 50 percents since 2000 with a hundred twenty billion won in 2000. It was positioned in specialized industry in 2006 with three hundred billion won. However, some structures of companies are different from the other company structure that project organized. Capacities such as general management of various projects, regulations, and support are very weak, excepting main enterprises. Also, changing fast business conditions need to differentiating customers and adaptability to be fitted to changing market. As the result of them, introduction of PMO (Project Management Office) should be needed desperately. It takes a role that makes possibility of success of projects high and tool for innovation of companies. This study understands the industrial characteristics of the digital agency. Based on the knowledge, this study deduces reasonable roles, functions, and operatingmodels to the PMO.-
dc.format.extent10-
dc.language한국어-
dc.language.isoKOR-
dc.publisher한국프로젝트경영학회-
dc.title디지털에이전시에 적합한 PMO 개발에 관한 연구-
dc.title.alternativeA Study on the development of PMO (project Management office) for Digital agency industry-
dc.typeArticle-
dc.publisher.location대한민국-
dc.identifier.bibliographicCitation한국프로젝트경영연구, v.1, no.1, pp 79 - 88-
dc.citation.title한국프로젝트경영연구-
dc.citation.volume1-
dc.citation.number1-
dc.citation.startPage79-
dc.citation.endPage88-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClassdomestic-
dc.subject.keywordAuthorProject Management Office-
dc.subject.keywordAuthor웹에이전시-
dc.subject.keywordAuthor프로젝트 관리-
dc.subject.keywordAuthorPMO-
dc.subject.keywordAuthorProject Management-
dc.subject.keywordAuthor디지털에이전시-
dc.subject.keywordAuthorIT-
dc.subject.keywordAuthorEBI-
dc.identifier.urlhttps://www.earticle.net/Article/A195393-
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COLLEGE OF ENGINEERING SCIENCES > DEPARTMENT OF INDUSTRIAL & MANAGEMENT ENGINEERING > 1. Journal Articles

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