진심으로 고객을 생각한 브랜드 e편한 세상The Success Brand Story of the e PyunhanSesang that Thinks Sincerely Customers
- Other Titles
- The Success Brand Story of the e PyunhanSesang that Thinks Sincerely Customers
- Authors
- 김유경; 한상필; 이희복
- Issue Date
- Apr-2011
- Publisher
- 한국광고학회
- Keywords
- 브랜드; e편한세상; 대림산업; 진심; 사례연구; Brand; E Pyunhan Sesang; Daelim Engineering & Construction; Sincerity; Case Study
- Citation
- 광고학연구, v.22, no.3, pp 125 - 138
- Pages
- 14
- Indexed
- KCI
- Journal Title
- 광고학연구
- Volume
- 22
- Number
- 3
- Start Page
- 125
- End Page
- 138
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/38973
- ISSN
- 1225-0554
- Abstract
- The e PyunhanSesang is a leading brand that has developed eco-friendly and energy efficient apartment with innovative technology since the Daelim Engineering & Construction introduced Korea's first apartment brand in the early 2000s. The ePyunhanSesang is rated as the beginning point converting the corporate brand-led APT market into the era of individual brands. The vision of the ePyunhanSesang is to actualize the most comfortable residential living, based on quality and practicality, which are the brand concepts. The e PyunhanSesang is also evaluated to have built up strong brand powers with its recent advertising campaign, 'Built with Sincerity(or True heart Campaign)'.
This paper examined the key success factors of this brand communications and investigated the working level and theoretical implications. The results showed the three key success factors of this brand : a systematic establishment of brand strategy, a providing different positioning, and a strategic management planning. On the basis of the findings, implications are discussed for academicians as well as practitioners.
e편한세상은 2000년 최초의 아파트 브랜드로 등장한 이래 최근 건설업계 화두인 친환경, 저에너지 기술을 개발해온 선도 브랜드다. 또한 ‘진심’캠페인으로 강력한 브랜드 자산을 쌓은 것으로 평가받고 있다. 이 논문에서는 아파트 브랜드의 새로운 지평을 연 대림산업 e편한세상의 브랜드 커뮤니케이션 사례를 통해 캠페인의 성공 요인을 살펴보고 실무적 시사점과 학문적 함의를 도출하고자 하였다. 분석결과 e편한세상은 첫째, 브랜드 전략의 체계적 수립 둘째, 브랜드 커뮤니케이션 전략과 포지셔닝의 차별화 셋째, 실체중심의 진심 커뮤니케이션을 통해 브랜드 자산을 전략적으로 관리해온 것으로 나타났다. 이는 전략적 브랜드 자산의 구축을 꿈꾸는 실무자와 연구자에게 전략적 함의를 제공할 것이다.
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