Analysis of Product Identity and the Application of a Mobile Phone
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | Yoon, Jong Young | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T13:41:51Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T13:41:51Z | - |
dc.date.issued | 2010-12 | - |
dc.identifier.issn | 1598-6497 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/40134 | - |
dc.description.abstract | All corporations have been equalized by the development of technology and it is shown that they have tried to differentiate themselves through their designs. That is, all corporations have started to be concerned about Corporate Identity, Brand Identity and Product Identity for increasing the competitive corporate value as the time of intensely competing in design area had begun. Product Identity is one of the most important corporate strategies to lead the communication to a positive way. Therefore, the Product Identity makes the consumer be aware of the corporate philosophy and image through product design and it is important that it gives the same corporate image to all products. The purpose of the study is to understand the meaning and necessity of Product Identity and to know how the Product Identity which has increasing importance affects mobile phones which are delicately and rapidly changing, what elements of Product Identity are important in the case of the mobile phone. For this purpose, what are the general elements of Product Identity and what are the elements of Product Identity in relation to the mobile phone are surveyed. | - |
dc.description.abstract | 모든 기업은 기술의 발달에 의해 동등해졌는데 이것은 자신들의 디자인을 통해 자기 자신을 차별화하는데 노력하고 있다는 것을 보여준다. 다시 말해, 경쟁적 기업 가치의 상장을 위한 집중적 경쟁이 디자인영역에서 시작됨에 따라 모든 기업이 경쟁적 기업 가치의 상장을 위해 “기업 아이덴티티, 브랜드아이덴티티, 제품 아이덴티티”에 대해 걱정하기 시작했다. 제품 아이덴티티는 긍정적인 방법으로 소통을 이끄는 가장 중요한 기업 전략의 하나이다. 제품 아이덴티티는 소비자가 기업 철학 및 기업 이미지를 제품디자인을 통해 인식하게 하며 따라서 모든 제품에 동일한 기업 이미지를 주는 것이 중요하다. 연구의 목적은 제품의 아이덴티티의 의미와 필요성을 이해하고 점점 중요해지는 제품 아이덴티티가 어떻게 미묘하고 빠르게 변하는 휴대폰에 영향을 미치는지, 그리고 모바일의 경우 어떤 제품 아이덴티티의어떠한 요소가 중요한지 아는 것이다. 이러한 목적으로, 제품 아이덴티티의 일반적 요소가 무엇인지 그리고 모바일 폰과 연결하여 제품 아이덴티티의 요소가무엇인지 연구하였다. | - |
dc.format.extent | 11 | - |
dc.language | 영어 | - |
dc.language.iso | ENG | - |
dc.publisher | 한국디자인문화학회 | - |
dc.title | Analysis of Product Identity and the Application of a Mobile Phone | - |
dc.title.alternative | 제품 아이덴티티(Product Identity)의 분석과 휴대폰으로의 적용 | - |
dc.type | Article | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 한국디자인문화학회지, v.16, no.4, pp 366 - 376 | - |
dc.citation.title | 한국디자인문화학회지 | - |
dc.citation.volume | 16 | - |
dc.citation.number | 4 | - |
dc.citation.startPage | 366 | - |
dc.citation.endPage | 376 | - |
dc.identifier.kciid | ART001507227 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
dc.subject.keywordAuthor | 제품 아이덴티티 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 제품 아이덴티티 발전 단계 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 디자인 전략의 유형 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 제품 아이덴티티 요소들 | - |
dc.subject.keywordAuthor | Product Identity | - |
dc.subject.keywordAuthor | Development Phase of Product Identity | - |
dc.subject.keywordAuthor | Types of Design Strategy | - |
dc.subject.keywordAuthor | Elements of Product Identity | - |
dc.identifier.url | https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE06542309 | - |
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