Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

최적 진행방향 처리 알고리즘을 이용한 효율적인 렌더링

Authors
장승호윤미선신현철
Issue Date
May-2007
Publisher
대한전자공학회
Keywords
3차원 그래픽 가속기; 3차원 그래픽 렌더링 프로세서; Half Plane Functions Algorithm
Citation
2007년 SoC 학술대회, pp 329 - 332
Pages
4
Indexed
OTHER
Journal Title
2007년 SoC 학술대회
Start Page
329
End Page
332
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/43692
Abstract
3차원 그래픽 렌더링 프로세서는 다양한 데이터 타입의 연산을 위해 많은 연산량을 필요로 한다. 3차원 그래픽 렌더링 프로세서는 triangle setup, edge walk, span processor 로 구성된다. 특히, Edge walk에서 새로운 Optimum Direction Processing Algorithm(ODPA)을 개발하여 연산량과 수행시간을 감소시켰다. 기존의 방식들은 좌측부터 우측으로 처리하는 반면에, ODPA 는 각 삼각형에 대해 수행시간을 최소화 하기 위한 최적 진행 방향을 찾는다. 결과적으로 기존의 Half-Plane Edge Function 알고리즘 방식과 비교 했을때, ODPA 방식은 52% 연산량 감소와 25% 수행시간 감소를 보였다.
A large amount of computation for various data types is required in 3D graphics rendering processing. A rendering engine has been designed, which consists of triangle setup, edge walk, and a span processor. Especially, new optimum direction processing algorithm (ODPA) is devised to reduce the amount of computation and the computing time in Edge walk. ODPA finds the optimum processing direction to minimize processing time for each triangle, while conventional methods process form left to right. Experimental results show that ODP A can reduce the number of clock cycles for edge walk processing by 26%, and the amount of computation by 52% when compared to the Half-Plane edge functions algorithm.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF ENGINEERING SCIENCES > SCHOOL OF ELECTRICAL ENGINEERING > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE