Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

디지털 영상에서 효과적인 정보전달을 위한 시뮬라시옹의 사례 분석에 관한 연구 - 자동차 TV광고 중심으로 -

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author김성훈-
dc.contributor.author임승일-
dc.date.accessioned2021-06-23T20:06:59Z-
dc.date.available2021-06-23T20:06:59Z-
dc.date.issued2007-10-
dc.identifier.issn1598-2319-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/44012-
dc.description.abstract)오늘날의 산업사회에서 광고는 우리 생활에서 중요한 역할을 수행하고 있으며 사회에 미치는 영향력 또한 막대한 것이라 하겠다 그리고 광고는 영상을 통해서 더욱더.강력한 메시지와 정보를 전달하는 우리 생활에서 피할수 없는 메시지로써 존재하게 되었다 더불어 광고에 대.한 시각도 많이 바뀌어 지고 있으며 그 영향력이 경제, ,사회 문화와 함께 기업의 이윤추구를 좌우하는 실용적,인 아우라라고 할 수 있 다 따 라 서 본 연 구 는 아우라를 .불러일으키는 디지털 영상컨텐츠 중에서 자동차 광고TV에서의 시뮬라시옹을 통한 광고 효과에 대한 분석과 시지각적 표현과 커뮤니케이션의 형태를 분석하고 시뮬라시옹을 통한 커뮤니케이션 효과로 인해 자동차 광고TV가 과연 소비자 수용자 와의 커뮤니케이션에서 전형적인( )광고 보다 우월한 광고 상기도나 브랜드 인지도의 효 TV과를 지니고 있는지 분석해 본 결과 자동차 광고 속TV시뮬라시옹을 통한 하이퍼리얼리티는 광고의 질적인 수준을 높여 주며 소비자들에게 양질의 커뮤니케이션을 이루어 주는 차세대 영상컨텐츠의 중요한 부분을 차지하는것으로 보여 지며 향후 광고의 특성을 살린 또 다른, T V새로운 트랜드가 되길 기대한다.-
dc.description.abstractIn today"s industrial society, advertisements play a significant role in our lives and its influence upon our society is great. And, now advertisements exist as inevitable messages in our lives conveying stronger messages and information through imaging. In addition, the viewpoint for advertisements has been changed a lot and advertisements affect economy, society and culture etc. and they are the practical aura dominating profits of a company. Accordingly, this study analyzed the effect of advertising through simulation in automobile TV advertisements among digital imaging contents to arouse aura, and the representation by visual perception and communication patterns and if the automobile TV advertisements using simulation has more excellent advertising recollection and brand recognition than traditional TV advertisements in the communication with consumers (recipients) due to the communication effects of simulation. And, as results of the analyses, it was found that the hyper-reality through simulation in the automobile TV advertisements raises the qualitative level of advertisements and simulation is an important part of the next-generation imaging contents to make high quality communications with consumers, and it is expected to be a new trend to make the most of the characteristics of TV advertisements from now on.-
dc.format.extent10-
dc.language한국어-
dc.language.isoKOR-
dc.publisher한국디지털디자인학회-
dc.title디지털 영상에서 효과적인 정보전달을 위한 시뮬라시옹의 사례 분석에 관한 연구 - 자동차 TV광고 중심으로 --
dc.title.alternativeA Study on Case Analysis of Simulation for Effective Information Transfer in Digital Images- Centering on Automobile TV Advertisements --
dc.typeArticle-
dc.publisher.location대한민국-
dc.identifier.doi10.17280/jdd.2007.7.4.045-
dc.identifier.bibliographicCitation디지털디자인학연구, v.7, no.4, pp 435 - 444-
dc.citation.title디지털디자인학연구-
dc.citation.volume7-
dc.citation.number4-
dc.citation.startPage435-
dc.citation.endPage444-
dc.identifier.kciidART001091858-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClasskciCandi-
dc.subject.keywordAuthorTV-cf-
dc.subject.keywordAuthordigital images-
dc.subject.keywordAuthorSimulation-
dc.identifier.urlhttps://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01722117-
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF DESIGN > DEPARTMENT OF INTERACTIVE MEDIA DESIGN > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher KIM, SUNG HOON photo

KIM, SUNG HOON
COLLEGE OF DESIGN (DEPARTMENT OF INTERACTIVE MEDIA DESIGN)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE