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자동차 A/V시스템디자인의 융합형기기 충족요인 연구

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dc.contributor.author윤태환-
dc.contributor.author이재환-
dc.date.accessioned2021-06-23T20:39:08Z-
dc.date.available2021-06-23T20:39:08Z-
dc.date.issued2007-01-
dc.identifier.issn1598-2319-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/44186-
dc.description.abstract급속하게 발전하는 디지털 정보사회에서의 자동차 A/V시스템은 디지털환경에 적응하기 위한 중심점에 서있다. 현재 세계자동차업체에서는 IT사회에 어울리는 각종 융합형 편의장치를 적용한 자동차 A/V시스템을 제시하고 있으며, 기본적인 정보화 디바이스를 장착하여 양산하고 있다. 그러나 이것은 정보화 디바이스를 객관적인 사용분석을 통한 결과의 디자인이 아니라 단순히 디지털 사회 환경에 필요한 정보유형과 디바이스를 자동차의 특수한 환경을 고려하지 않은 채 조합하고 있다. 따라서 빠르게 변화하는 디지털, IT환경에 적응할 수 있는 자동차 A/V 시스템과 함께 사용자가 충족할 수 있는 융합형 시스템의 개발이 필요로 할 것이다. 디지털 IT환경에 따른 융합형 디지털 디바이스의 적용 가능성을 알아보고 문제점들을 디지털환경에서 제품개발을 위한 현실적인 방안으로 자동차 주요 구매층이면서 정보사회의 중심에 있는 디지털 수요자를 중심으로 충족요인분석으로 사용자들이 원하는 기능의 적용과 다양한 가능성에 대한 연구가 필요할 것이다.-
dc.description.abstractThe automobile A/V system from the digital information society which develops is adapted to a digital environment is to from a center point for. Currently it presents the automobile A/V system which applies the various convergence system which matches in IT societies information device from the world-wide automatic car enterprise, basic about under affixing it is mass producing. But this, the design of the result which leads an objective use analysis knows information device and simply information shedding of blood and the device which are nessary to a digital social environment, as union which does not consider the environment which the automobile is special it is doing. The digital which changes consequently quickly, with the automobile A/V system it could be adapted to IT environments together it means the development of the convergence system which is the possibility the user being sufficient will do in necessity by application possibility of the convergence digital device which it follows in digital IT environment and problem points with the actual plan for a product development from digital environment from automobile important purchase layer back the digital consumer who is on the center of the information society in the center the users want with application of the function where the research against the possibility which is various will be necessary the factor in gratification analysis.-
dc.format.extent13-
dc.language한국어-
dc.language.isoKOR-
dc.publisher한국디지털디자인학회-
dc.title자동차 A/V시스템디자인의 융합형기기 충족요인 연구-
dc.title.alternativeA study on the factor in gratification of the car A/Vsystem design-
dc.typeArticle-
dc.publisher.location대한민국-
dc.identifier.doi10.17280/jdd.2007.7.1.019-
dc.identifier.bibliographicCitationJournal of Digital Design, v.7, no.1, pp 201 - 213-
dc.citation.titleJournal of Digital Design-
dc.citation.volume7-
dc.citation.number1-
dc.citation.startPage201-
dc.citation.endPage213-
dc.identifier.kciidART001040936-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClasskciCandi-
dc.subject.keywordAuthorAutomobile A/V System-
dc.subject.keywordAuthorDigital convergenceFactor in gratification-
dc.identifier.urlhttps://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01767510-
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LEE, JAE HWAN
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