PMP제품 디자인과 버튼의 이미지상관관계 고찰
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 이창선 | - |
dc.contributor.author | 이재환 | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T23:37:38Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T23:37:38Z | - |
dc.date.issued | 2005-05 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/45922 | - |
dc.description.abstract | 현대 사회는 급변하는 정보화시대를 맞이하여 여러기능의 멀티 제품을 필요로 하고 있다.이런 현상은 현재 판배되고 있는 제품들의 유형을 보아도여러 기능이 통합된 멀티 제품들이 경쟁하고 보편화 되고 있다.이 제품들의 버튼들은 전체 제품이미지와 서로 상관관계를 가지고 있다고 할 수 있다.이 연구에서는 다기능의 제품인 PMP(휴대용미디어플레이어)를 통해 제품의 전체이미지와 버튼이미지의 상관관계를 알아보려고 한다. | - |
dc.description.abstract | As informationization develops drastically, modern society requires the multi-products with various functions. This trend is confirmed by the types of products which are being popularized, competing with each other on the market. In terms of image, the buttons are correlated to the whole of products. This study aims to determine the image correlations beween the whole and buttons though the PMPs (portable multimedia players) characterized by multi-functionality. | - |
dc.format.extent | 4 | - |
dc.language | 한국어 | - |
dc.language.iso | KOR | - |
dc.publisher | 한국디지털디자인학회 | - |
dc.title | PMP제품 디자인과 버튼의 이미지상관관계 고찰 | - |
dc.title.alternative | A Study of Design Image Correlations Between PMP Products and their Buttons | - |
dc.type | Article | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 한국디지털디자인협의회 conference, pp 137 - 140 | - |
dc.citation.title | 한국디지털디자인협의회 conference | - |
dc.citation.startPage | 137 | - |
dc.citation.endPage | 140 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.description.journalRegisteredClass | other | - |
dc.subject.keywordAuthor | Digital | - |
dc.subject.keywordAuthor | PMP | - |
dc.subject.keywordAuthor | Button | - |
dc.subject.keywordAuthor | Image | - |
dc.identifier.url | https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01762133 | - |
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