Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

The effects of visual representation fidelity and self-explanation prompts on mental model formation and cognitive load in adaptive learning environment적응적 학습환경에서 시각적 표상의 사실성과 자신에게 설명하기 프롬프트가 정신적 모형 형성과 인지부하에 미치는 영향

Alternative Title
적응적 학습환경에서 시각적 표상의 사실성과 자신에게 설명하기 프롬프트가 정신적 모형 형성과 인지부하에 미치는 영향
Authors
주현김동식
Issue Date
21-Jun-2019
Publisher
학습자중심교과교육학회
Citation
제 43회 학습자중심교과교육학회 학술대회, pp.44 - 50
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hanyang/handle/2021.sw.hanyang/133096
Conference Name
제 43회 학습자중심교과교육학회 학술대회
Place
KO
한국교원대학교 도서관
Conference Date
2019-06-21
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
서울 사범대학 > 서울 교육공학과 > 2. Conference Papers

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kim, Dong sik photo

Kim, Dong sik
서울 사범대학 (서울 교육공학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE