Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

객체지향 소프트웨어 공학 기법을 이용한 리듬 게임의 개발Development of Rhythm Game based on Object-Oriented Software Engineering

Other Titles
Development of Rhythm Game based on Object-Oriented Software Engineering
Authors
오영석임준석황성운
Issue Date
2008
Publisher
한국인터넷방송통신학회
Keywords
Rhythm Game; Software Engineering; Direct X; Object-Oriented
Citation
한국인터넷방송통신학회 논문지, v.8, no.4, pp.105 - 110
Journal Title
한국인터넷방송통신학회 논문지
Volume
8
Number
4
Start Page
105
End Page
110
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/23076
ISSN
2289-0238
Abstract
최근에 컴퓨터 기술이 음악, 게임 등과 같은 우리 일상 생활에 활발히 적용되고 있다. 대표적인 예가 리듬 게임이라고 할 수 있다. 본 논문에서는 PC 및 북 인터페이스를 갖춘 사용하기 쉬운 리듬 게임을 객체지향 소프트웨어 기법을 적용하여 개발한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Science and Technology > Department of Computer and Information Communications Engineering > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE