Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

종합정보센터로서 초등학교도서관 배치계획에 대한 연구A Study on the Layout Planning in Elementary School Library as General Information Center

Other Titles
A Study on the Layout Planning in Elementary School Library as General Information Center
Authors
허영환이상호
Issue Date
2007
Publisher
한국실내디자인학회
Keywords
학교도서관; 제7차 교육과정; 연계구조; 접근요소; 배치유형; School Library; The 7th Course of Study; Connection Structure; Approach Element; Layout Type
Citation
한국실내디자인학회 논문집, v.16, no.2, pp.225 - 232
Journal Title
한국실내디자인학회 논문집
Volume
16
Number
2
Start Page
225
End Page
232
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/24019
ISSN
1229-7992
Abstract
초등교육은 학교의 교육 단계 중 가장 기초적인 국민 생활에 필요한 최소한의 자질을 배양하는 기초 교육 과정이다. 초등교육기관인 초등학교는 평생 교육 과정 중 그 기초를 담당하는 가장 중요한 단계로서 특히 정보 활용 능력을 향상시켜야 하며 자기주도적 학습 능력을 육성하여야 한다. 따라서 초등학교의 도서관은 새로운 교육환경과 정보환경에 대응하여 설치․운영되어야 하며, 21세기 세계화와 정보화 시대를 주도할 자율적이고 창의적인 한국인의 육성을 목표로 한 제7차 교육과정의 내용과 부합하는 시설이어야 한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
ETC > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE