Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

작문교육 연구 방법 동향The Trend in Composition Education Research Method

Other Titles
The Trend in Composition Education Research Method
Authors
박영목
Issue Date
2003
Publisher
청람어문교육학회
Keywords
formalism; cognitive theory; socio-cognition; construction of meaning; formalism; cognitive theory; socio-cognition; construction of meaning; 형식주의; 인지주의; 사회인지주의 작문 이론; 의미의 구성 방식
Citation
청람어문교육, no.26, pp.5 - 24
Journal Title
청람어문교육
Number
26
Start Page
5
End Page
24
URI
https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/26581
ISSN
1598-1967
Abstract
(개인적 특성, 정확한 자기 평가, 전문가적 능력 신장, 신념과 기 대, 수업 활동, 교수-학습 담화, 변인별 특성 요약)다. 모범적인 4학년 지도 교사의 특성 연구.5개 주 24개 학교 30명의 4학년 모범적 지도 교사 면담 및 교실 관찰.최소한 10일 이상 교실 활동 관찰 (관찰자 기록, 오디오, 비디오 기 록). 성취 수준 검사 (사전, 사후)1) 교실 담화의 특성2) 교수 학습 자료3) 수업의 조직4) 평가의 특성라. 연구 결과 검토 (선행 연구들과의 비교)마. 우수한 교사의 특성 및 지표의 확장 (결론)
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Korean Language Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE