작문교육 연구 방법 동향The Trend in Composition Education Research Method
- Other Titles
- The Trend in Composition Education Research Method
- Authors
- 박영목
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 청람어문교육학회
- Keywords
- formalism; cognitive theory; socio-cognition; construction of meaning; formalism; cognitive theory; socio-cognition; construction of meaning; 형식주의; 인지주의; 사회인지주의 작문 이론; 의미의 구성 방식
- Citation
- 청람어문교육, no.26, pp.5 - 24
- Journal Title
- 청람어문교육
- Number
- 26
- Start Page
- 5
- End Page
- 24
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/hongik/handle/2020.sw.hongik/26581
- ISSN
- 1598-1967
- Abstract
- (개인적 특성, 정확한 자기 평가, 전문가적 능력 신장, 신념과 기 대, 수업 활동, 교수-학습 담화, 변인별 특성 요약)다. 모범적인 4학년 지도 교사의 특성 연구.5개 주 24개 학교 30명의 4학년 모범적 지도 교사 면담 및 교실 관찰.최소한 10일 이상 교실 활동 관찰 (관찰자 기록, 오디오, 비디오 기 록). 성취 수준 검사 (사전, 사후)1) 교실 담화의 특성2) 교수 학습 자료3) 수업의 조직4) 평가의 특성라. 연구 결과 검토 (선행 연구들과의 비교)마. 우수한 교사의 특성 및 지표의 확장 (결론)
- Files in This Item
- There are no files associated with this item.
- Appears in
Collections - College of Education > Department of Korean Language Education > 1. Journal Articles
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.