한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
College of Design And Art
Animation
Communication Design
Design & Visual Arts
ETC
School of Design and Media
School of Video and Animation
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 12 (Search time: 0.018 seconds).
Z세대들의 인스타그램 기반 퍼스널 브랜딩 실행과 사회적 함의
정혜욱
Article
Issue Date
2022
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.21, no.1, pp.83 - 102
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
통합 마케팅 커뮤니케이션(IMC)에서의 전략적 미디어 믹스(media mix)의 중요성- SK텔레콤 “눝” 프로모션 사례를 중심으로
정혜욱
Article
Issue Date
2013
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.12, no.5, pp.111 - 126
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
Mediatization 이론에 의거한 광고 및 브랜드 커뮤니케이션 양태변화의 함의
정혜욱
Article
Issue Date
2015
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.15, no.1, pp.63 - 82
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
아이 트래킹을 활용 한 놀이 공원 안내지도인지 효과 측정 연구
장기원;
정혜욱
Article
Issue Date
2020
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.19, no.4, pp.47 - 62
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
글로벌 기업 로고디자인의 배색 활용 현황 및 의미 -2015 밀워드브라운 글로벌 브랜드 가치 순위 100 기업 대상으로-
배우리;
정혜욱
Article
Issue Date
2017
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.16, no.1, pp.77 - 95
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
서울 종합 이미지 맵 ‘SeoulWatch' 디자인 연구 - 풍수적 요소의 시각화와 지구별 콘텐츠 활성을 중심으로 -
김종민
; 윤주현
Article
Issue Date
2014
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.13, no.1, pp.49 - 66
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
The mediating effect of Branded Mobile Apps(BMA) as new environment of brand communication Focused on Korean BMA market
정혜욱
Article
Issue Date
2017
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.16, no.1, pp.171 - 189
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
지속가능한 브랜드 커뮤니케이션 전략 : 공유가치 창출 CRM의 효과 Dove의 ‘Campaign For Real Beauty’를 중심으로
정혜욱
Article
Issue Date
2017
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.16, no.5, pp.233 - 251
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
어포던스 개념과 게슈탈트 심리학의 연관성 고찰 - 디자인 조형의 관점에서 -
오세헌
Article
Issue Date
2021
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.20, no.1, pp.65 - 79
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
Mediatization 이론에 의거한 광고 및 브랜드 커뮤니케이션 양태변화의 함의
정혜욱
Article
Issue Date
2016
Citation
디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), v.15, no.1, pp.63 - 82
Publisher
디자인융복합학회(구.한국인포디자인학회)
1
2
next
Discover
Author
Chung, Hye Uk
10
Kim, Jong Min
1
Oh, Se hun
1
장기원
1
Subject
brand communication
2
social capital
2
"
1
advertising &
1
Affordance
1
Amusement park
1
arbitrary folksonomy
1
BMA
1
brand engagement
1
CBE
1
.
next >
Date Issued
2022
1
2021
1
2020
1
2017
3
2016
2
2015
1
2014
2
2013
1
Type
Article
12
Language
Korean
11
English
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY