Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

SNS의 주관적 규범과 과업매체적합이 사용의도에 미치는 영향연구 : 컨설팅활용을 매개효과로A Study on the Influence of Subjective Norm and Task Media Fit of utilizing of Use intentions : Focused on the Mediating Effects of Consulting Application

Other Titles
A Study on the Influence of Subjective Norm and Task Media Fit of utilizing of Use intentions : Focused on the Mediating Effects of Consulting Application
Authors
조영준이승희
Issue Date
Apr-2012
Publisher
한국디지털정책학회
Keywords
소셜네트워크서비스; 주관적 규범; 과업매체 적합; 사용의도; 컨설팅 활용; SNS; Subjective norm; Task media fit; Use Intention; Consulting application
Citation
디지털융복합연구, v.10, no.4, pp.147 - 157
Journal Title
디지털융복합연구
Volume
10
Number
4
Start Page
147
End Page
157
URI
https://scholarworks.bwise.kr/kumoh/handle/2020.sw.kumoh/21603
ISSN
2713-6434
Abstract
본 연구에서는 사용의도에 영향을 미치는 요인을 SNS의 컨설팅 활용과 주관적 규범, 과업매체 적합 요인들이 사용의도에 미치는 영향력을 살펴보았다. 이 과정에서 특히 주관적 규범과 과업매체 적합 각 차원들이 사용의도에 미치는 영향에 대한 컨설팅 활용의 매개효과를 검정하고자 하였다. 실증결과 본 연구에서 사용된 SNS의 주관적 규범, 과업매체 적합과 컨설팅 활용이 사용의도에 유의한 정(+)의 영향을 미침을 알 수 있었다. 그리고 컨설팅 활용의 매개효과를 검증한 결과, 주관적 규범과 과업매체 적합 모두 매개효과가 있는 것으로 검증되었다. 이와 같은 결과는 개인이나 기업들의 SNS의 컨설팅 활용이 주관적 규범과 과업매체 적합에 영향을 미침을 인지하여 SNS를 통해 업무적으로 도움이 되는 대응전략 시사점을 제공한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
Department of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lee, Seung Hee photo

Lee, Seung Hee
College of Engineering (Department of Business Administration)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE