Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

창의적 문제해결 수업에서의 앨리스(Alice) 활용 사례 연구Study on Applying Alice for Supportive Methodology of Creative Problem Solving

Other Titles
Study on Applying Alice for Supportive Methodology of Creative Problem Solving
Authors
백정희주문원최영미임영환
Issue Date
Mar-2012
Publisher
한국정보교육학회
Keywords
Multimedia Engineering; Alice; Creative Problem Solving; Creative Engineering Design; Educational Programming Language; Multimedia Engineering; Alice; Creative Problem Solving; Creative Engineering Design; Educational Programming Language; 멀티미디어공학; 앨리스; 창의적 문제해결; 창의적 공학 설계; 교육용프로그래밍언어
Citation
정보교육학회논문지, v.16, no.1, pp.61 - 70
Journal Title
정보교육학회논문지
Volume
16
Number
1
Start Page
61
End Page
70
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/12659
ISSN
1229-3245
Abstract
본 연구에서는 창의적 문제해결 수업을 멀티미디어공학의 특성에 맞는 교과과정으로 정착시키기 위한 새로운 시도로 3D 인터랙티브 저작도구인 앨리스를 사용하여 설계프로젝트를 진행하였다. 그 결과, 수업에서 요구하는 창의적 문제해결의 각 단계가 구체적으로 구현됨으로써 앨리스를 활용한 설계프로젝트가 멀티미디어공학부의 창의적 문제해결 수업에서의 학습목표를 달성하는데 적절함을 보였다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
College of Information Technology > Global School of Media > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lim, Young Hwan photo

Lim, Young Hwan
College of Information Technology (Global School of Media)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE