Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

인터넷쇼핑몰의 과다한 가격할인 및 선착순경매가 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구A Study on the Effects of Excessive Price Discounts etc. on Consumer Purchase Intention in Internet Shopping Mall

Other Titles
A Study on the Effects of Excessive Price Discounts etc. on Consumer Purchase Intention in Internet Shopping Mall
Authors
문태현박주영
Issue Date
Jun-2007
Publisher
한국정보처리학회
Keywords
e-Commerce; Internet Shopping Mall; Price Discount; Purchase Intention; 전자상거래; 인터넷쇼핑몰; 가격할인; 선착순경매; 구매의도
Citation
정보처리학회논문지D, v.14, no.4, pp.395 - 406
Journal Title
정보처리학회논문지D
Volume
14
Number
4
Start Page
395
End Page
406
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/18268
ISSN
1598-2866
Abstract
과도한 가격할인은 기존의 이론과는 달리 하프플라자가 시도한 선착순 경매의 형태로 소비자에게 제공될 때는 가치를 높게 지각하게 하고, 위험을 덜 지각하게 하는 결과를 보였다. 이렇듯이 과도한 가격할인이 다양한 마케팅 형태로 제공될 때는 소비자가 비합리적 의사결정을 내릴 가능성이 높기 때문에 정책적으로 보호하는 방침이 세워져야 한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business Administration > Department of Entrepreneurship & Small Business > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Park, Ju Young photo

Park, Ju Young
College of Business Administration (Department of Entrepreneurship & Small Business)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE