Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

IT 비전공 대학생의 인공지능 학습 성과에 영향을 미치는 요인에 관한 개념 연구 - 인공지능 기술 특성을 중심으로A Conceptual Study on the Factors Influencing AI Learning Performance of Non-IT College Students - Focusing on AI Technology Characteristics

Other Titles
A Conceptual Study on the Factors Influencing AI Learning Performance of Non-IT College Students - Focusing on AI Technology Characteristics
Authors
정소희이남용
Issue Date
Feb-2023
Publisher
한국IT정책경영학회
Keywords
인공지능 교육; 인공지능 기술 특성; IT 비전공 대학생; 인공지능 학습 성과; AI education; AI technology characteristics; Non-IT college students; AI learning performance
Citation
한국IT정책경영학회 논문지, v.15, no.1, pp.3101 - 3107
Journal Title
한국IT정책경영학회 논문지
Volume
15
Number
1
Start Page
3101
End Page
3107
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/43572
ISSN
2234-0564
Abstract
전 세계적으로 IT 비전공 대학생의 인공지능 역량은 점점 더 중요해지고 있다. 이에 IT 비전공 대학생의 인공지능 학습 성과에 영향을 미치는 요인으로 인공지능 기술 특성들에 대하여 살펴보았다. 인공지능 기술 특성 중 편의성, 개인화, 전문성, 신뢰성을 IT 비전공 대학생의 인공지능 학습 성과에 영향을 미치는 요인으로 도출하였고, 도출된 기술 특성 요인들과 인공지능 학습 성과 요인과의 관계를 개념적으로 모델링하였다. 이 특성들을 중심으로 인공지능 교육을 진행한다면 IT 비전공 대학생들의 인공지능 학습 성과에 많은 영향을 줄 수 있을 것이다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
ETC > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lee, Nam Yung photo

Lee, Nam Yung
School of Software
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE