Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

클라이머 자세인식을 위한 신체영역 기반 스켈레톤 보정Skeletal Joint Correction Method based on Body Area Information for Climber Posture Recognition

Other Titles
Skeletal Joint Correction Method based on Body Area Information for Climber Posture Recognition
Authors
정다니엘고일주
Issue Date
Oct-2017
Publisher
한국게임학회
Keywords
Keywords : Screen sports(스크린 스포츠); screen climbing(스크린 클라이밍); posture recognition(자세 인식); body area(신체 영역); skeleton correction(스켈레톤 보정); Kinect(키넥트)
Citation
한국게임학회 논문지, v.17, no.5, pp.133 - 142
Journal Title
한국게임학회 논문지
Volume
17
Number
5
Start Page
133
End Page
142
URI
http://scholarworks.bwise.kr/ssu/handle/2018.sw.ssu/7133
ISSN
1598-4540
Abstract
최근 스크린 클라이밍용 콘텐츠로 클라이밍 학습 프로그램과 스크린 클라이밍 게임이 등장하였으며, 특히 스크린 클라이밍 게임에 대한 연구가 활발히 진행되고 있다. 본 논문에서는 스크린 클라이밍 콘텐츠 구현의 핵심 기술인 자세 인식 성능의 개선을 위하여 등반자의 신체영역을 기반으로 하는 스켈레톤 보정 방법을 제안한다. 스켈레톤 보정 과정은 비정상적인 스켈레톤 정보를 걸러내는스켈레톤 프레임 안정화와 신체 영역을 관절부위별로 나누어 각 관절부위의 중점을 보정위치로 하는 신체영역 기반 스켈레톤 수정 과정으로 이루어진다. 이렇게 보정한 스켈레톤 정보는 클라이밍콘텐츠에서 등반자의 자세가 이상적인 자세와 얼마나 유사한지 판단하는 데 사용될 수 있다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
College of Information Technology > Global School of Media > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Ko, Il Ju photo

Ko, Il Ju
College of Information Technology (Global School of Media)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE