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기업의 온라인 수출마케팅 수준에 따른 활용요인이 성과에 미치는 영향에 관한 연구

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dc.contributor.author이희용-
dc.contributor.author박근식-
dc.date.available2019-03-08T18:40:38Z-
dc.date.issued2015-11-
dc.identifier.issn1226-2765-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/10350-
dc.description.abstract인터넷기반의 정보기술의 발달은 기업들이 인터넷을 통하여 제품, 정보수집, 시장조사, 해외바이어 발굴 및 결제수단으로 활용할 수 있게 도움을 주고 있다. 본 연구의 목적은 온라인 수출 마케팅 수준에 따라 활용요인이 성과에 어떠한 영향을 미치는지 확인하고 그에 따른 시사점을 제공하는데 있다. 기존에 온라인 수출마케팅에 대한 많은 연구가 진행되고 있지만 실증연구에서 다루지 않고 있는 기업의 온라인 수출마케팅 수준에 따른 영향관계를 분석하고자 조절회귀 분석을 실시하였다. 분석결과 온라인 적합성은 온라인 수출 마케팅 수준에 따라 성과가 다르게 나타난 반면, 조직의 혁신수용성은 온라인 마케팅 수준의 영향을 받지 않는 것으로 나타났다. 따라서 온라인 수출마케팅을 이용하는 기업은 자사 제품의 특성이 온라인 수출 마케팅에 적합한지 고려해야 한다.-
dc.description.abstractInformation technology enables companies to use the Internet to collect product information, conduct market surveys, discover foreign buyers, and to use it as a payment tool. Many studies on online marketing have been conducted. However, this study conducts a moderated regression analysis to analyze the impact of the online export marketing level on the companiesʼ exports, and this impact has not been proven in past studies. Therefore, this study has the objective to study the implications of online export marketing utilization factors, and the impact of different levels of online export marketing on exports achieved. It was found that the online appropriateness of the product, and the acceptance of the innovation by the organization, had an impact on the online export marketing achievement. The analysis further revealed that the impact of online appropriateness varied depending on the level of online export marketing. However, the online marketing level did not influence the innovation acceptability of the organization. Accordingly, companies that are open to employing online export marketing should consider whether the characteristics of their products make them suitable for online export marketing.-
dc.format.extent23-
dc.publisher한국무역학회-
dc.title기업의 온라인 수출마케팅 수준에 따른 활용요인이 성과에 미치는 영향에 관한 연구-
dc.typeArticle-
dc.identifier.bibliographicCitation무역학회지, v.40, no.5, pp 237 - 259-
dc.identifier.kciidART002054322-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.citation.endPage259-
dc.citation.number5-
dc.citation.startPage237-
dc.citation.title무역학회지-
dc.citation.volume40-
dc.publisher.location대한민국-
dc.subject.keywordAuthorOnline Export Marketing-
dc.subject.keywordAuthorE-market Place-
dc.subject.keywordAuthorSearch Engine Marketing-
dc.subject.keywordAuthorModerated Regression Analysis-
dc.subject.keywordAuthor온라인 수출마케팅-
dc.subject.keywordAuthore-마켓플레이스-
dc.subject.keywordAuthor검색엔진 마케팅-
dc.subject.keywordAuthor조절회귀분석-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
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Graduate School > Department of Trade & Logistics > 1. Journal Articles

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Park, Keun Sik
경영경제대학 (국제물류 학과)
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