Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

자기존중감과 위험감수: 시장지향성의 매개역할

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author이종건-
dc.contributor.author김교집-
dc.date.available2019-03-09T00:01:56Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1598-8651-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/13670-
dc.description.abstract본 연구는 자기존중감이 시장지향성 및 위험감수에 미치는 영향, 시장지향성이 위험감수에 미치는 영향, 및 자기존중감과 위험감수 간의 관계에 대한 시장지향성의 매개 역할을 분석하였다. 연구자료는 중소기업에 속한 212명의 종업원들을 대상으로 수집되었다. 분석결과, 자기존중감은 시장지향성에 대하여 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 그리고 자기존중감 및 시장지향성은 위험감수에 대하여 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 특히, 시장지향성은 자기존중감과 위험감수 간의 관계를 완전 매개하는 것으로 나타났다. 마지막으로, 본 연구결과에 대한 이론적 및 실무적 시사점이 논의되었다.-
dc.description.abstractThis study examined the effects of self-esteem and market orientation on risk taking, the effects of self-esteem on market orientation, and the mediating role of market orientation on the relationship between self-esteem and risk taking. Data were collected from 212 employees in small- and medium sized firms in Korea. Results indicated that self-esteem was positively related to market orientation. Results also indicated that self-esteem and market orientation were positively related to risk taking. Especially, market orientation mediated the relationship between the self-esteem and risk taking. Finally, the theoretical and practical implications of the results were discussed.-
dc.format.extent17-
dc.publisher한국경영교육학회-
dc.title자기존중감과 위험감수: 시장지향성의 매개역할-
dc.title.alternativeSelf-Esteem and Risk Taking: Mediating Role of Market Orientation-
dc.typeArticle-
dc.identifier.bibliographicCitation경영교육연구, v.29, no.1, pp 350 - 366-
dc.identifier.kciidART001856893-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.citation.endPage366-
dc.citation.number1-
dc.citation.startPage350-
dc.citation.title경영교육연구-
dc.citation.volume29-
dc.publisher.location대한민국-
dc.subject.keywordAuthor자기존중감-
dc.subject.keywordAuthor위험감수-
dc.subject.keywordAuthor시장지향성-
dc.subject.keywordAuthorSelf-Esteem-
dc.subject.keywordAuthorMarket Orientation-
dc.subject.keywordAuthorRisk Taking-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business & Economics > School of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lee, Jong Keon photo

Lee, Jong Keon
경영경제대학 (경영학부(서울))
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE