텍스트 모자이크 기법에 의한 디지털 콘텐츠의 새로운 형태 연구open accessA Study on the New Form of Digital Content by Text Mosaic
- Authors
- 오나예; 박진완
- Issue Date
- Mar-2019
- Publisher
- 한국디지털콘텐츠학회
- Keywords
- Content; Digital Content; Snack Culture; Text Mosaic; Journalism; 콘텐츠; 디지털 콘텐츠; 스낵 컬처; 텍스트 모자이크; 저널리즘
- Citation
- 디지털콘텐츠학회논문지, v.20, no.3, pp 481 - 487
- Pages
- 7
- Journal Title
- 디지털콘텐츠학회논문지
- Volume
- 20
- Number
- 3
- Start Page
- 481
- End Page
- 487
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/27054
- DOI
- 10.9728/dcs.2019.20.3.481
- ISSN
- 1598-2009
- Abstract
- 디지털 시대에서 콘텐츠는 빠른 정보 소비 트랜드인 스낵 컬처에 맞추어 시각적이고 단순한 형태로 변화되었다. 이러한 문화는 짧은 시간 내에 콘텐츠를 소비할 수 있지만 지식의 단편화로 인해 본질을 훼손시킬 수 있는 단점이 있다. 이에 본 논문에서는 시대적 흐름에 알맞는 콘텐츠의 형태를 저널리즘에 접목하여 텍스트 모자이크 기법으로 제작하였다. <Readable Image>는 자바스크립트를 이용해 제작한 프로그램을 통해 웹 상에서 추출한 실제 기사와 이미지를 모자이크 기법을 사용하여 텍스트로 이미지를 생성한다. 그 후에 이미지를 이루고 있는 텍스트가 드러나면서 구체적인 정보를 제공한다. 이는 ‘보기’와 ‘읽기’를 모두 경험할 수 있는 새로운 디지털콘텐츠의 형태이다.
In the digital age, content has been transformed into a visual and simple form in line with the fast information consumption trend, Snack Culture. These cultures can consume content in a short period of time, but they have disadvantages that can undermine the nature of the fragmentation of knowledge. In this paper, the form of content suitable for the period flow is incorporated into journalism, and produced by text mosaic technique. <Readable Image> creates images in text using mosaics and actual articles extracted from the web through programs produced using JavaScript. The text that forms the image is then exposed, providing specific information. This is a new form of digital content that can experience both 'View' and 'Read'.
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- Appears in
Collections - Graduate School of Advanced Imaging Sciences, Multimedia and Film > Department of Imaging Science and Arts > 1. Journal Articles
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