Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author이상경-
dc.contributor.author이명천-
dc.date.available2019-07-18T02:59:29Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1229-2869-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/28933-
dc.format.extent37-
dc.publisher한국PR학회-
dc.title기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로-
dc.title.alternativeA Study on Role of CEO Image during the process of Crisis Management by Apology :Samsung & Hyundai-Motor Company Case-
dc.typeArticle-
dc.identifier.bibliographicCitation홍보학연구, v.10, no.1, pp 125 - 161-
dc.identifier.kciidART001155446-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.citation.endPage161-
dc.citation.number1-
dc.citation.startPage125-
dc.citation.title홍보학연구-
dc.citation.volume10-
dc.publisher.location대한민국-
dc.subject.keywordAuthor삼성-
dc.subject.keywordAuthor현대 자동차-
dc.subject.keywordAuthor사회헌납-
dc.subject.keywordAuthorCEO 이미지-
dc.subject.keywordAuthor위기관리-
dc.subject.keywordAuthor사과의 수용-
dc.subject.keywordAuthorCrisis management-
dc.subject.keywordAuthorApology-
dc.subject.keywordAuthorCharity Donation Plan-
dc.subject.keywordAuthorCEO image-
dc.subject.keywordAuthorSamsung-
dc.subject.keywordAuthorHyundai-Motor company.-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business & Economics > Department of Advertising and Public Relations > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE