Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

색 감성 이론을 이용한 리듬게임 디자인Rhythm Game Design Using the theory of Emotion-color

Authors
심한뫼이원형
Issue Date
2012
Publisher
(사)한국컴퓨터게임학회
Keywords
리듬 게임; 음악 특징 추출; 게임 자동 맵 디자인; Rhythm Game; audio feature extraction; Automatic Game map Design
Citation
한국컴퓨터게임학회논문지, v.25, no.1, pp 87 - 94
Pages
8
Journal Title
한국컴퓨터게임학회논문지
Volume
25
Number
1
Start Page
87
End Page
94
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/34927
ISSN
1976-6513
Abstract
기존의 리듬게임은 BMS(Be-Music Script)과 같은 프로그램을 이용하여 게임 개발자가 음악의 리듬에 맞게 노트를 생성한다. 하지만 제작 시간이 오래 걸리고 서비스 제공자가 제공하는 컨텐츠만 이용할 수 있다는 단점이 있다. 따라서 본 논문에서는 mp3, wav와 같은 디지털 오디오 파일을 주파수 분석하여 음계를 추출 한 뒤 이를 색상 정보로 변환하여 자동노트생성과 게임밸런스를 조절한다. 색상 정보는 사람의 감성과 밀접한 관계가 있다는 이론을 바탕으로 리듬게임의 노트생성, 배경, 난이도를 조절하는 시스템을 설계 및 구현하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
Graduate School of Advanced Imaging Sciences, Multimedia and Film > Department of Imaging Science and Arts > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE