Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

학부모의 유치원-초등학교 연계교육에 대한 인식과 현황A Study on Kindergarten Parents' Recognition and Current States of Kindergarten-elementary School Linkage Education

Authors
지성애
Issue Date
2010
Publisher
한국영유아교원교육학회
Keywords
유치원-초등학교 연계교육 (kindergarten-elementary school linkage education) 전이 (transition) 바이오-생태학적 모델 (bio-ecological model)
Citation
유아교육학논집, v.14, no.2, pp 217 - 248
Pages
32
Journal Title
유아교육학논집
Volume
14
Number
2
Start Page
217
End Page
248
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/36258
ISSN
1229-5809
Abstract
본 연구는 학부모의 유치원-초등학교 연계교육에 대한 인식과 현황을 조사 분석하는데 그 목적이 있다. 연구대상은 유치원 학부모 총 245명 이었으며 연구도구인 설문지를 개발하고 자료를 수집하였으며, 수집된 자료는 x2-검증, t-검증, ANOVA와 추후분석으로 Scheffé검증을 통해 분석하였다. 또한 본 연구는 분석된 연구 결과를 근거로 학부모의 유치원-초등학교 연계교육에 대한 인식과 초등학교 입학 사전준비, 연계교육에 대한 요구, 실제 그리고 연계교육 관련 부모교육 현황에 대해서 논의하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Early Childhood Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE