Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

How do Global Companies use Social Media for Corporate Communication?: An Analysis of Corporate Communication Strategies in China글로벌 기업의 기업 커뮤니케이션차원의 소셜 미디어 이용 현황: 기업 웨이보상의 커뮤니케이션 전략 분석

Authors
성민정조정식
Issue Date
Dec-2019
Publisher
한국광고홍보학회
Keywords
social media; SNS; Weibo; corporate communication; public relations; 소셜 미디어; 기업 커뮤니케이션; PR; 웨이보
Citation
광고연구, no.123, pp 110 - 147
Pages
38
Journal Title
광고연구
Number
123
Start Page
110
End Page
147
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/37463
DOI
10.16914/ar.2019.123.110
ISSN
1227-8181
Abstract
본 연구는 기업 커뮤니케이션 차원에서 SNS 사용 현황을 살펴보고자 하였으며, 특히글로벌 비즈니스 환경에서 효과적인 SNS 관리 및 운영 전략을 탐색하기 위해 중국에서Weibo 기업 계정을 운영하고 있는 42개 기업의 Weibo 사이트 콘텐츠를 온라인 관계관리의 틀에서 분석하였다. 연구 결과에 따르면 기업들은 기업 웨이보 페이지임에도 불구하고 기업 커뮤니케이션보다는 마케팅이나 프로모션 목적으로 웨이보를 사용하는것으로 나타났으며, 소비자 반응 역시 기업 차원의 콘텐츠보다는 제품이나 서비스 관련콘텐츠에 더 높은 것으로 나타났다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Business & Economics > Department of Advertising and Public Relations > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Sung, Min Jung photo

Sung, Min Jung
경영경제대학 (광고홍보학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE