Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

대구경북 서비스 콘텐츠 활성화를 위한 애니메이션 콘텐츠가 학습성과의 연관관계 연구: 개인정보보안을 중심으로Utilizing animation contents for e-learning performance enhancement: focus on private information security

Authors
정재은
Issue Date
2011
Publisher
한국정보통신학회
Keywords
Digital contents; Animation; e-Learning; Information security education; 디지털 콘텐츠; 애니메이션; 이러닝; 정보보안 교육
Citation
한국정보통신학회논문지, v.15, no.2, pp 471 - 476
Pages
6
Journal Title
한국정보통신학회논문지
Volume
15
Number
2
Start Page
471
End Page
476
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/39464
DOI
10.6109/jkiice.2011.15.2.471
ISSN
2234-4772
2288-4165
Abstract
본 연구는 이러닝을 실시하는데 있어 플래시와 같은 애니메이션 콘텐츠가 미치는 영향에 대하여 알아보았다. 보다 구체적으로 애니메이션 콘텐츠의 어떠한 속성들이 개인정보보안 관련 이러닝 학습에 긍정적인 영향을 미치는지 알아보고자 하였다. 그 결과 플래시 애니메이션의 속성인 캐릭터와 스토리가 학습자들의 이러닝 학습 효과를 높이는데 긍정적인 영향을 미치는 것을 알 수 있었다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Software > School of Computer Science and Engineering > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Jung, Jason J. photo

Jung, Jason J.
소프트웨어대학 (소프트웨어학부)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE