Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

개개인의 촉감 현존감 측정 방법The Measuring Method of Individual Tactile Presence

Authors
전성신
Issue Date
2011
Publisher
사단법인 인문사회과학기술융합학회
Keywords
Educational Game; Presence Measurement; Tactile Presence; 교육용 게임; 프레즌스 측정; 촉감 현존감
Citation
예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, v.1, no.2, pp 85 - 90
Pages
6
Journal Title
예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지
Volume
1
Number
2
Start Page
85
End Page
90
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/46831
DOI
10.14257/AJMAHS.2011.12.01
ISSN
2383-5281
Abstract
현 교육용 게임 시장의 확장은 중요한 의미가 있다. 게임 생산품의 사용자 경험을 증대시키기 위해서는 개개인이 게임 콘텐츠 사용 시 촉감 현존감이 어떠한 경험을 주는가에 대한 색인 작업을 필요로 한다. 본 논문은 교육용 게임 콘텐츠 사용 시, 개개인의 감성과 몰입을 촉감 현존감과의 관계를 통해서 측정하는 방법을 제안 하고 분석 했다. 본 연구로 교육용 게임의 학습과 훈련 콘텐츠의 학습효과를 강화 하고자 하였다.
Current educational game market is glowing significantly. To improve the user experience in the game products, developers need game content response evaluation index by experimenting on how tactile presence impacts on game content. This paper suggests the measuring and analyzing method of individual emotion and immersion in terms of tactile presence in the educational game contents. It can strengthen educational effectiveness including acquisition leaning content and all aspects of training.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
Graduate School of Advanced Imaging Sciences, Multimedia and Film > Department of Imaging Science and Arts > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE