Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

유아 통일교육에 대한 유치원 교사의 인식과 실태An Investigation Study on Kindergarten Teachers' Awareness and Status of Reunification-education for Young Children

Authors
지성애김숙자최민수
Issue Date
May-2003
Publisher
미래유아교육학회
Keywords
Reunification-education for young children; Reunification-educational method; 유아 통일교육; 통일교육 방법; Reunification-education for young children; Reunification-educational method
Citation
미래유아교육학회지, v.10, no.2, pp 229 - 259
Pages
31
Journal Title
미래유아교육학회지
Volume
10
Number
2
Start Page
229
End Page
259
URI
https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/56959
ISSN
1229-3083
Abstract
>본 연구는 유아 통일교육을 보다 효과적으로 지도하기 위한 방안을 모색하고자, 유치원교사들을 대상으로 남북한의 통일과 통일교육에 대한 인식 및 실태를 조사하였다. 연구도구인 설문지는 6영역(남북한 통일에 대한 기초 인식; 유아 통일교육의 필요성과 목표 설정 근거; 통일교육내용; 통일교육방법; 통일교육운영; 통일교육 교사연수)으로 구분하여 구성한 후, 이를 근거로 연구자료를 수집하고 교사가 근무하는 지역, 경력 그리고 학력에 따라 비교 분석하였다. 또한 유아 통일교육을 활성화할 수 있는 방안을 본 연구결과를 기초로 논의하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Early Childhood Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE