중국 온라인 쇼핑 물류 서비스 품질이 고객만족도에 미치는 영향
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Xue Bai | - |
dc.contributor.author | 이종준 | - |
dc.contributor.author | 박근식 | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-11T04:33:26Z | - |
dc.date.available | 2024-03-11T04:33:26Z | - |
dc.date.issued | 2023-12 | - |
dc.identifier.issn | 1229-3393 | - |
dc.identifier.issn | 2713-7856 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/cau/handle/2019.sw.cau/72730 | - |
dc.description.abstract | 전자상거래의 급속한 발전과 더불어 주요 온라인 쇼핑 플랫폼의 지속적인 등장 및 물류회사들이 등장하고 있다. 코로나 19로 인하여 여행의 불편함은 물류 회사에 대한 중국인의 수요를 증가시켰다. 따라서 소비자의 만족도를 향상시키기 위해 온라인 쇼핑 흐름 서비스의 품질을 향상시키는 방법이 매우 중요하게 되었다. (서비스 편리성, 신뢰도, 보증, 가격 합리성, 서비스 태도)는 고객만족도를 종속변수로 하여 연구모형을 구성한다. 신뢰성 분석, 탐색적 요인 분석 및 다중 회귀 분석은 spss 26.0 통계 소프트웨어를 사용하여 데이터에 대해 수행되었다. 분석 결과 물류 서비스 품질의 5가지 차원은 모두 고객만족도와 양의 상관관계가 있음을 확인할 수 있었다. 이 연구는 물류 기업이 서비스 품질을 개선할 수 있는 모델과 솔루션을 제공하고 물류 서비스를 과학적으로 효과적으로 개선하기 위한 전략적 의의를 제공한다. | - |
dc.description.abstract | Purpose : The purpose of this study is to identify factors for the characteristics of online shopping logistics services as prior studies and to analyze the impact of these factors on customer service. Research design, data and methodology : IThis research designs a questionnaire from the perspective of consumers. By analyzing the previous literature, it proposes five dimensions (service convenience, service convenience, Service reliability, service guarantee, price rationality, service attitude), onstructs a research model with customer satisfaction as the dependent variable. Reliability analysis, exploratory factor analysis and multiple regression analysis were performed on the data Results : The analysis results can confirm that the five dimensions of logistics service quality are all positively correlated with customer satisfaction. Conclusions : This research provides models and solutions for logistics enterprises to improve service quality, and provides strategic significance for scientifically and effectively improving logistics services. | - |
dc.format.extent | 23 | - |
dc.language | 한국어 | - |
dc.language.iso | KOR | - |
dc.publisher | 한국국제상학회 | - |
dc.title | 중국 온라인 쇼핑 물류 서비스 품질이 고객만족도에 미치는 영향 | - |
dc.title.alternative | A study on the Effect of Online Shopping Logistcis Service Quality on Customer Satisfaction in China | - |
dc.type | Article | - |
dc.identifier.doi | 10.18104/kalc.2023.38.4.157 | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 국제상학, v.38, no.4, pp 157 - 179 | - |
dc.identifier.kciid | ART003044134 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.citation.endPage | 179 | - |
dc.citation.number | 4 | - |
dc.citation.startPage | 157 | - |
dc.citation.title | 국제상학 | - |
dc.citation.volume | 38 | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.subject.keywordAuthor | Online shopping | - |
dc.subject.keywordAuthor | Customer satisfaction | - |
dc.subject.keywordAuthor | Logistics Service Quality | - |
dc.subject.keywordAuthor | Multiple Regression | - |
dc.subject.keywordAuthor | 온라인 쇼핑 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 고객만족 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 물류서비스 품질 | - |
dc.subject.keywordAuthor | 다중회귀분석 | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
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