소셜 미디어시대에서 바이췌링 브랜드 인지도 향상을 위한 홍보 포스터 디자인 연구A Study on the Design of Bychering Brand Promotional Posters in the Social Media Era
- Other Titles
- A Study on the Design of Bychering Brand Promotional Posters in the Social Media Era
- Authors
- 궁민; 김응화
- Issue Date
- Dec-2023
- Publisher
- 사단법인 한국브랜드디자인학회
- Keywords
- 포스터 디자인; 브랜드 인지도; 소셜 미디어시대; Poster Design; Brand Image; Social Media Era
- Citation
- 브랜드디자인학연구, v.21, no.4, pp 243 - 253
- Pages
- 11
- Indexed
- KCI
- Journal Title
- 브랜드디자인학연구
- Volume
- 21
- Number
- 4
- Start Page
- 243
- End Page
- 253
- URI
- https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/119873
- DOI
- 10.18852/bdak.2023.21.4.243
- ISSN
- 1738-0863
- Abstract
- 중국 화장품 시장 빠르게 성장하면서 기업 간의 경쟁은 더욱 치열해지고 있다. 브랜드 홍보 포스터 디자인은 기업 브랜드 인지도 경쟁력의 요소 중 하나로, 소셜 미디어시대에 중국 브랜드 바이췌링의 인지도 향상을 위한 홍보 포스터 디자인을 제안한다. 연구 범위는 브랜드 컨설팅 업체 브랜드 파이낸스가 발표한 2023년 화장품 50대 순위에서 국내외 총 9개 브랜드의 홍보 포스터와 소셜 미디어에서 사용하는 바이췌링 브랜드 홍보 포스터 디자인을 연구한다. 연구 방법은 문헌 조사와 화장품 브랜드 홍보 포스터 디자인 사례 분석을 바탕으로 바이췌링 홍보 포스터 디자인 전략을 세웠다. 9개의 디자인 스케치를 하였으며, 그 중 두 방안을 제시하였다. 5개 평가 기준을 가지고, 144명을 대상으로 디자인 선호도 설문조사를 하였으며, 최종 디자인을 선정하였다. 연구 결과는 최종 포스터 시안이 설문조사에서 평균 3.93점의 가장 좋은 반응을 얻었다. 이는 바이췌링 브랜드의 인지도 향상을 위해 소비자의 요구를 이해하고, 소셜 미디어 시대에 맞는 홍보 포스터 트렌드이다. 바이췌링 포스터 디자인을 개선하는 이러한 접근 방식은 브랜드 인지도를 향상하여, 브랜드 홍보 포스터 통해 시장 진출을 촉진하고, 각 기업의 브랜드 전략에 유용한 자료가 될 것으로 기대한다.
As the Chinese cosmetics market is growing rapidly, competition among companies is becoming more intense. Brand promotional poster design is one of the elements of brand awareness competitiveness of promotional companies, and we propose a promotional poster design to improve awareness of the Chinese brand Baichering in the social media era. The scope of the study is to study the promotional posters of a total of 9 domestic and foreign brands in the top 50 cosmetics rankings for 2023 announced by brand consulting company Brand Finance, as well as the design of promotional posters for the Bychering brand used on social media. Methods, The research method was to establish a Baichering promotional poster design strategy based on literature research and analysis of cosmetic brand promotional poster design cases. Nine design sketches were made, and two of them were presented. A design preference survey was conducted on 144 people using five evaluation criteria, and the final design was selected. Result, The research results showed that the final poster design received the best response in the survey, with an average of 3.93 points. This is a promotional poster trend that understands consumer needs and fits the social media era in order to increase awareness of the Bychering brand. Conclusion, This approach to improving the design of buy-and-run posters is expected to improve brand awareness, promote market entry through brand promotional posters, and provide a reference for each company's brand strategy.
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