Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

DC 고속도 차단기의 아크 구동력 향상을 위한 구동부 형상 시뮬레이션 연구Simulation Study of Arc Driving Force of DC High Speed Circuit Breaker

Other Titles
Simulation Study of Arc Driving Force of DC High Speed Circuit Breaker
Authors
임성우이종건Khan, Umer Amir이방욱
Issue Date
Jul-2015
Publisher
대한전기학회
Citation
2015년 대한전기학회 하계학술대회 논문집, pp 594 - 595
Pages
2
Indexed
OTHER
Journal Title
2015년 대한전기학회 하계학술대회 논문집
Start Page
594
End Page
595
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/17522
Abstract
본 논문에서는 직류차단기 내부 아크 러너 구조에 따라 아크에 작용하는 구동력 차이에 대한 연구를 수행하였다. 컴퓨터 시뮬레이션을 통해 아크 러너 기울기를 변화에 따라 아크 구동력을 계산하였으며, 결과 값들에 대한 비교 분석을 통해 아크 구동력 차이의 발생을 확인하였다. 구동력 차이의 발생 원리를 알아보고 아크구동력 향상 방안에 대해 연구하였으며, 결과 방안을 차단시간 단축 요소로써 활용할 수있을 것으로 기대한다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF ENGINEERING SCIENCES > SCHOOL OF ELECTRICAL ENGINEERING > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Lee, Bang Wook photo

Lee, Bang Wook
ERICA 공학대학 (SCHOOL OF ELECTRICAL ENGINEERING)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE