한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS (ERICA 광고홍보학과)
1,072
in
All
search for
Go
Browse
Issue Date
Author
Title
Subject
Journal Articles
537
Conference Papers
360
Books & Book Chapters
175
Patents
0
Others
0
Recent Submissions
rss_1.0
rss_2.0
atom_1.0
커뮤니케이션과학의 지평
Exploring drivers of fintech adoption among elderly consumers
Predicting wearable IoT Adoption: Identifying core consumers through Machine learning algorithms
Decoding millennials and generation Z consumers' brand behaviors in the Metaverse: The relationships among avatar identification, self-presence, and psychological dynamics
Habermas, J. (2023). A New Structural Transformation of the Public Sphere and Deliberative Politics (C. Cronin. Trans)
Can Chinese Pastoral Videos be Effective for Promoting Foreign Viewers’ Travel and Word-of-Mouth Intention? Exploring Characteristics of Chinese Influencer, Attributes of Content, and the Mediating Role of Parasocial Interaction
메타버스 소비자 가치와 브랜드 태도 연구: 브랜드 사랑과 관여도의 다중매개효과를 중심으로
Impact of Adolescents’ Smartphone Overdependence on Relations with Friends, Mental Health, and Suicidal Ideation
스마트폰 의존도가 아동복지서비스 이용 아동의 학교생활 적응에 미치는 영향 : 사회적지지의 조절효과를 중심으로
메시지 소구유형, 고정관념, 이타주의가 코다에 대한 기회 불평등 인식과 태도 및 정책지지의도에 미치는 영향: 코다에 관한 공공커뮤니케이션 방향성 고찰
토픽모델링과 의미연결망을 이용한 국내 언론의 마약 보도 주제와 경향 분석
Simulated touch: A meta -analysis of the effects of virtual social touch on interpersonal communication outcomes
사회적 신뢰는 어떻게 형성되는가?: 언론인 평가와 뉴스정보 신뢰도, 정치사회 관심도를 중심으로
오늘날 식품의 혁신은 어떻게 커뮤니케이션 되는가 : 대체식품 채택에서 사회규범과 정보행동의 역할을 중심으로
Situational and Individual Risk Factors for Cybercrime Victimization in a Cross-national Context
가상환경 내 브랜드 태도 형성 연구: 놀이적 개념과 이용-충족이론의 통합적 적용을 중심으로
A preliminary study for developing perceived ESG scale to measure public perception toward organizations' ESG performance
우리나라 PR학 연구의 어제, 오늘, 그리고 내일
Mechanisms of Climate Change Media Effects: Roles of Risk Perception, Negative Emotion, and Efficacy Beliefs
소셜미디어 캠페인 효과의 기제: 추정된 미디어 영향과 지각된 사회규범의 통합 모형 적용
Discover
Author
Han, Sang pil
249
Paek, Hye Jin
133
Paek, Hye Jin
117
Shim, Sung Wook
102
Shim, Sung Wook
81
Lee, Hyun Ou
71
Hove, Thomas Britten
51
Lee, Byoung kwan
44
Han, Mie jeong
44
Lee, Byoung kwan
38
next >
Subject
옥외광고
11
ADVERTISEMENTS
10
advertising effects
10
Content Analysis
10
content analysis
10
INFORMATION
10
PERCEPTIONS
10
UNITED-STATES
10
광고산업
10
브랜드
10
< previous
next >
Date Issued
2020 - 2024
153
2010 - 2019
609
2000 - 2009
260
1993 - 1999
30
Type
Article
537
Conference
360
Book
175
Language
KOR
303
ENG
208
Korean
12
English
9
Journal
광고학연구
72
한국광고홍보학보
48
광고연구
29
홍보학연구
23
광고PR실학연구
21
한국언론학보
13
OOH광고학연구
12
한국심리학회지: 소비자·광고
11
한국융합학회논문지
10
Indian Journal of Science and Tec...
9
next >
Journal Index
kci
304
scopus
172
ssci
99
scie
51
kciCandi
27
foreign
16
ahci
9
other
8
domestic
3
esci
3
next >
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY