한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
COLLEGE OF COMPUTING
SCHOOL OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-8 of 8 (Search time: 0.003 seconds).
KCI
TV 예능 프로그램 속 브랜드 PPL의 효과에 관한 연구-프로그램 인게이지먼트와 침입성의 상호작용효과를 중심으로-
Go to Link
open access
이경렬
Article
Issue Date
2020
Citation
브랜드디자인학연구, v.18, no.3, pp.241 - 254
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
동영상 브랜디드 콘텐츠의 효과에 영향을 미치는 선행 변인들에 관한 연구- 메시지 속성들, 캐릭터 호감도, 콘텐츠 유발 감정, 스폰서 및 제품 컨셉트의 불명확성을 중심으로 -
Go to Link
open access
이경렬
Article
Issue Date
2019
Citation
브랜드디자인학연구, v.17, no.2, pp.95 - 112
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
SNS 네이티브 동영상광고에 대한 이용자의 설득지식 수준이 광고효과에 미치는 영향
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2018
Citation
브랜드디자인학연구, v.16, no.3, pp.137 - 154
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
인터넷 기사가림형 팝업광고에 대한 이용자의 지각된 침입성이 광고태도에 미치는 영향 - 인터넷 기사가 유발하는 감정의 조절효과를 중심으로 -
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2017
Citation
브랜드디자인학연구, v.15, no.2, pp.171 - 184
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
디지털 동영상 광고의 타겟팅 효과에 관한 연구
이경렬
Article
Issue Date
2022
Citation
브랜드디자인학연구, v.20, no.4, pp.33 - 46
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
온라인 네이티브 동영상광고에 대한 광고 혹은 정보 구분의 모호성이 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 지각된 신뢰성과 지각된 몰입의 매개효과를 중심으로 -
Go to Link
이경렬
Article
Issue Date
2017
Citation
브랜드디자인학연구, v.15, no.4, pp.161 - 176
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
인스토어 미디어의 인게이지먼트 구성요소와 측정에 관한 실증적 연구
Go to Link
open access
정문식;
이경렬
Article
Issue Date
2015
Citation
브랜드디자인학연구, v.13, no.4, pp.199 - 214
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
KCI
스크린 유형과 광고주 업종에 따른 온라인 및 모바일 동영상광고의 노출효과 비교연구
Go to Link
이경렬
; 박명진
Article
Issue Date
2016
Citation
브랜드디자인학연구, v.14, no.4, pp.245 - 256
Publisher
사단법인 한국브랜드디자인학회
1
Discover
Author
LEE, KYUNG YUL
8
박명진
1
정문식
1
Subject
Emotion
2
Engagement
2
감정
2
인게이지먼트
2
Advertising Effect
1
Branded Content
1
Characteristics of Branded Content
1
Digital Video Advertising
1
Effect of Branded Content
1
Exposure effect
1
.
next >
Date Issued
2022
1
2020
1
2019
1
2018
1
2017
2
2016
1
2015
1
Type
Article
8
Journal Index
kci
8
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY