Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

광고를 통해본 한국인의 가치관 변화

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.author한상필-
dc.date.accessioned2021-06-23T07:57:18Z-
dc.date.available2021-06-23T07:57:18Z-
dc.date.issued2000-04-22-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/33351-
dc.description.abstract광고에 나타난 가치관을 1960년대 부터 1990년대 중반까지 시기별로 분석하였다. 연구결과 한국의 광고에 나타난 가치관은 1960년대 부터 1990년대 까지 지속적으로 변화하고 있으며, 변화의 방향은 전통적 가치관에서 서구적 가치관으로 변화하고 있는 것으로 나타났다.-
dc.title광고를 통해본 한국인의 가치관 변화-
dc.typeConference-
dc.citation.conferenceName오늘의 한국사회-
dc.citation.conferencePlace한국고등교육재단-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 2. Conference Papers

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Sang pil photo

Han, Sang pil
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE