한국의 중국어 교육에서 설첨후음의 교육적 가치에 대한 재평가
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 한희창 | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T14:02:24Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T14:02:24Z | - |
dc.date.issued | 2010-07 | - |
dc.identifier.issn | 1229-554X | - |
dc.identifier.uri | https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/40221 | - |
dc.description.abstract | 1992年中韩建交之后在韩汉语教学发生了很大的变化, 教学重点转移到语言交流上, 语音教学自然被重视。 在语音教学中翘舌音教学被给予更多的关注。 因为当时从事汉语教学的한국의 중국어 교육에서 설첨후음의 교육적 가치에 대한 재평가 21人认为跟之前学的台湾国语语音相比, 翘舌音和儿化是最突出的特点, 甚至大多数学汉语的韩国人似乎用翘舌音来判断汉语发音的好坏。 目前这些语音教学风格再一次发生变化, 在韩国不少学者强调声调教学的重要性, 在职教师也认同这一点, 但似乎在实际教学过程中并没有充分反映这一变化。 本次研究通过考察常用的词汇中平翘舌音的分布并分析平翘舌音的区分具有的区别意义的作用与各声调之区分具有的区别意义作用, 以期为以后的翘舌音教学与声调教学提供参考。 | - |
dc.format.extent | 21 | - |
dc.language | 한국어 | - |
dc.language.iso | KOR | - |
dc.publisher | 한국중국언어학회 | - |
dc.title | 한국의 중국어 교육에서 설첨후음의 교육적 가치에 대한 재평가 | - |
dc.title.alternative | Re-evaluation of Educational Value of the 'Retroflex' in Chinese Education in Korea | - |
dc.type | Article | - |
dc.publisher.location | 대한민국 | - |
dc.identifier.bibliographicCitation | 중국언어연구, no.32, pp 1 - 21 | - |
dc.citation.title | 중국언어연구 | - |
dc.citation.number | 32 | - |
dc.citation.startPage | 1 | - |
dc.citation.endPage | 21 | - |
dc.identifier.kciid | ART001467603 | - |
dc.description.isOpenAccess | N | - |
dc.description.journalRegisteredClass | kci | - |
dc.subject.keywordAuthor | 汉语语音教学、 平翘舌音之辨别、 声调辨别、 普通话语音教学重点、 普通话语音教学难点 | - |
dc.identifier.url | https://kiss.kstudy.com/thesis/thesis-view.asp?key=2863153 | - |
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
55 Hanyangdeahak-ro, Sangnok-gu, Ansan, Gyeonggi-do, 15588, Korea+82-31-400-4269 sweetbrain@hanyang.ac.kr
COPYRIGHT © 2021 HANYANG UNIVERSITY. ALL RIGHTS RESERVED.
Certain data included herein are derived from the © Web of Science of Clarivate Analytics. All rights reserved.
You may not copy or re-distribute this material in whole or in part without the prior written consent of Clarivate Analytics.