Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

경기불황기 광고 활성화 방안 연구A Study of Advertising Revitalization during Recession Periods

Other Titles
A Study of Advertising Revitalization during Recession Periods
Authors
한상필차유철이희복
Issue Date
Feb-2010
Publisher
한국커뮤니케이션학회
Keywords
Recession; Advertising Industry; Revitalization; Advertising During Recession Periods; 불황; 광고산업; 활성화; 불황기 광고방안
Citation
커뮤니케이션학 연구, v.18, no.1, pp.223 - 246
Indexed
KCI
Journal Title
커뮤니케이션학 연구
Volume
18
Number
1
Start Page
223
End Page
246
URI
https://scholarworks.bwise.kr/erica/handle/2021.sw.erica/40332
ISSN
1598-4494
Abstract
불황기 광고산업 발전을 위해 국내외 문헌연구와 광고회사, 광고주, 광고학계 인식을 살펴 장기적인 전략 모델을 제시하고자하였다. 사례연구와 240명의 인식조사를 통해서 신속하고 효과적인 대응으로 광고점유율(SOV)을 유지하면 불황이 극복되면서더 큰 시장점유율(M/S)을 확보할 수 있다는 것을 알 수 있었다. 불황기만을 겨냥한대증요법적인 접근으로는 불황을 이겨내는데 한계가 있다. 결국 불황기 광고 활성화방안으로 광고산업의 펀더먼털 강화를 토대로, 대증요법적 방안과 광고주 주도 방안을 집합적 관계로 설정한 모델을 제안하였다. 본 연구는 불황기를 맞은 광고산업의 경쟁력 강화방안과 정책수립의 자료를 제공한다는 실무적 시사점을 갖는다 하겠다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
COLLEGE OF COMMUNICATION > DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Han, Sang pil photo

Han, Sang pil
COLLEGE OF COMMUNICATION (DEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE